Mitjans públics
Mèdia 29/09/2013

El contracte programa de la CCMA garanteix una aportació pública de 225 milions anuals fins al 2016

El text blinda el finançament mixt de TV3 i Catalunya Ràdio

Acn
2 min
Brauli Duart, president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).

BarcelonaLa Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) tindrà garantida una aportació del Govern de 225 milions d'euros cada any fins al 2016. Així ho recull el contracte programa 2013-2016 de l'ens públic, al qual ha tingut accés l'ACN, que també blinda el finançament mixt dels mitjans públics en entendre que la publicitat és una font d'ingressos irrenunciable que, a més, contribueix a la normalització del català, incentivant el consum en la llengua pròpia del país. El document també recull la fusió de les empreses filials de la CCMA –TV3 i Catalunya Ràdio– en una única societat, tal com ja va aprovar el Govern al juny, amb la voluntat de de potenciar el concepte de multiplataforma, alhora que incorpora una flexibilització del marc laboral.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'executiu català ja ha enviat el contracte programa al Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) perquè en faci l'informe preceptiu abans de l'aprovació formal. El consell de govern de la CCMA va aprovar el maig d'aquest any la proposta de contracte programa 2013-2016 i el va remetre al Govern. El marc regulador dels mitjans públics aprovat garanteix, segons el consell de govern, "la viabilitat i la sostenibilitat del projecte" gràcies a aquesta aportació fixa de 225 milions d'euros per als propers anys, la mateixa que l'ens ha tingut el 2013.

Un altre dels aspectes que queda recollit en el contracte programa és que entre el 25% i el 35% de l'import de projectes de la CCMA haurà d'anar a parar a produccions externes o coproduccions, amb l'objectiu de fomentar el desenvolupament del sector audiovisual català. També marca, però, uns mínims pel que fa a la producció pròpia, especialment referits als programes informatius. A més, el document incorpora el principi de transparència en les contractacions a productores externes, en la línia que fixa la llei de transparència i sostenibilitat del sector que aprovarà el Govern, i que elimina les clàusules de confidencialitat existents fins ara en la contractació d'empreses per part dels mitjans de comunicació públics.

El contracte programa de la CCMA per als propers anys defineix també alguns indicadors de seguiment de la qualitat, la gestió, l'accessibilitat, l'audiència o la internacionalització. Així, per exemple, estableix que el 90% de la producció ha d'estar subtitulada o que cal garantir que un mínim de deu hores setmanals de la graella televisiva siguin accessibles amb llengua de signes. De fet, aquests principis ja queden definits en la llei estatal de la comunicació audiovisual i en un acord del CAC aprovat al febrer.

El document també es marca com a objectiu incrementar en un 25% les vendes de programes fora de Catalunya o l'assoliment d'una quota de pantalla mínima del 16% per a TVC.

stats