La CNMC qüestiona la subhasta dels drets de la Supercopa
Dos mesos abans de la competició, la Federació haurà de modificar la seva proposta de comercialització
BarcelonaFalten menys de dos mesos perquè es disputi la Supercopa d’Espanya de futbol, però en matèria de drets audiovisuals el més calent és a l’aigüera. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) considera que la proposta que li va fer arribar la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) per a la comercialització d’aquests drets a Espanya i al mercat internacional durant el període 2019-2022 incompleix la llei, i l’insta a modificar-la. Això obliga la Federació, doncs, a redactar una nova proposta, a sotmetre-la altra vegada al dictamen de la CNMC i, en cas que sigui aprovada, a obrir un termini de presentació d’ofertes i adjudicar els drets de la competició a algun operador abans del 8 de gener, quan es disputarà la primera semifinal. Competència qüestiona aspectes tècnics de la proposta de la RFEF, com ara que s’hi mencioni “la titularitat de drets que no té reconeguts” o que inclogui “oportunitats i obligacions comercials relatives a la publicitat que no es troben emparades per la norma jurídica”.
La Supercopa 2019-2020 es disputarà a l’Aràbia Saudita i estrenarà el nou format de la competició, amb quatre equips.