Mèdia19/06/2019

La CNMC expedienta Telefónica per haver incomplert les condicions de la compra de Canal+

Creu que va fixar un preu massa elevat en l'oferta majorista del canal Partidazo

Efe
i Efe

MadridLa Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha obert un expedient sancionador a Telefónica al considerar que l'any 2016 va cobrar de més a altres operadores per contractar el seu canal de futbol Movistar Partidazo. La companyia va admetre l'error l'any passat i va indemnitzar els operadors afectats, però tot i així la CNMC considera que ha d'actuar, perquè creu que el fet suposa un incompliment de les condicions que es van imposar a Telefónica el 2015, quan va comprar a Prisa el seu 56% de Canal+.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Segons ha explicat aquest dimecres l'organisme regulador, Telefónica va calcular erròniament els costos fixos d'aquest canal a l'hora d'elaborar la seva oferta majorista de canals de televisió de pagament per a la temporada 2016-2017. Tot i que la companyia va reconèixer l'error el setembre del 2018, els operadors ja havien hagut de suportar uns costos més alts dels que els corresponien, diu Competència.

Cargando
No hay anuncios

A canvi d'autoritzar la compra de Canal+ per part de Telefónica, la CNMC va imposar a aquesta empresa diversos compromisos, entre els quals l'obligació de comercialitzar a nivell majorista una oferta anual de canals 'premium' de televisió de pagament en condicions replicables pels seus competidors. Per calcular el preu que haurien d'abonar els altres operadors per l'accés a aquests canals es va establir l'anomenat "cost mínim garantit", que inclou els drets d'emissió exclusiva i els costos de producció, entre altres, i que es reparteixen proporcionalment entre Telefónica i les companyies que contractin els canals en funció del seu nombre d'abonats.

Després d'analitzar el cost mínim garantit que Telefónica va fixar per al canal Partidazo el juliol del 2016, la CNMC ha conclòs que la companyia va considerar que el seu propi nombre d'abonats seria inferior al real, la qual cosa es va traduir en un cost més elevat del compte per a la resta d'operadors que van contractar aquesta oferta.