17/12/2016

La CCMA es compromet a assolir el 16% de 'share'

BarcelonaTV3 i Catalunya Ràdio han funcionat els últims set anys sense contracte programa signat, el document d’abast pluriennal que fixa les actuacions dels mitjans públics (i el finançament que reben). Un mandat unànime del Parlament obligava a resoldre aquesta mancança aquest any. El termini no es complirà, però l’elaboració ja està en marxa i s’ha obert el procediment perquè la plantilla i el consell assessor de continguts hi diguin la seva, en un document que estarà vigent del 2017 al 2020. A partir del gener, el consell de govern de la Corporació negociarà amb el Govern el pressupost per dur a terme les actuacions previstes, pas previ a signar el pla.

Inscriu-te a la newsletter Sèries refugiTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Un dels criteris de seguiment que es proposa és el share dels quatre canals televisius, per als quals es fixa arribar al llindar mínim sumat del 16%. En aquests primers onze mesos del 2016, la quota de pantalla conjunta és del 15,1%, de manera que per arribar-hi caldria pujar prop d’un punt l’audiència. Per a les emissores de Catalunya Ràdio, es fixa un mínim de 670.000 oients (en l’última onada ja en van obtenir 699.000).

Cargando
No hay anuncios

En tot cas, fa l’efecte que el contracte programa excitarà de nou les relacions entre treballadors i direcció. Així ho creu la presidenta del comitè d’empresa de TV3, Roser Mercadé, després d’analitzar l’esborrany de document: “Estem molt preocupats, perquè és una còpia del contracte que no es va arribar a signar el 2012 amb el Govern. No hi ha projecte, ni reptes de programació, ni pla de plantilla. I ens sobta, perquè des del 2012 s’ha retallat molt i s’ha fet un acomiadament col·lectiu”, explica a l’ARA. “Tornarem a fer molta pressió, les pròximes setmanes”.

El comitè d’empresa de la CCMA, en el seu informe, recull també propostes dels consells professionals (encarregats de vetllar per la qualitat de la informació). Entre les mesures que es proposen hi ha obrir de nou la contractació a TV3 i a Catalunya Ràdio, integrar la veu dels treballadors en el disseny estratègic dels mitjans o desdoblar les corresponsalies, començant per París, Londres i Beirut.

Cargando
No hay anuncios

El consell assessor de continguts i programació -un òrgan consultiu nomenat pel Parlament- també ha lamentat en el seu informe sobre l’esborrany la falta de concreció del contracte programa. En tot cas, aquest organisme (on hi ha representats diversos estaments de la societat civil) reclama “un augment significatiu de l’aportació pública per disposar d’una nova creació de programes”. El consell assessor demana també que el canal 33 i el Super3 recuperin tota la franja horària i que iCat torni plenament a les emissions a través de les ones.

Les principals mesures i indicadors de l’esborrany

Cargando
No hay anuncios

Audiència

Els diferents canals de TV3 han de sumar un 16% de quota de pantalla. Catalunya Ràdio, Catalunya Informació i Catalunya Música han de sumar els 670.000 oients en la seva mitjana anual.

Cargando
No hay anuncios

Internacionalització

L’any 2020 ha d’haver augmentat un 25% el nombre d’hores subministrades a clients fora de Catalunya de documentals, ficcions i animació. Catalunya Música ha de proporcionar 100 enregistraments anuals de concerts a la UER.

Cargando
No hay anuncios

Sector audiovisual

Un mínim d’un 25% i un màxim d’un 35% dels projectes audiovisuals de la Corporació han de ser produïts o coproduïts amb empreses del sector. S’ha de mantenir l’acord amb les xarxes de mitjans locals.

Cargando
No hay anuncios

Informatius

S’ha de dedicar un mínim d’un 25% de les hores de programació a informatius generalistes i temàtics. TV3 i Catalunya Ràdio han de seguir encapçalant les enquestes d’imparcialitat política.

Cargando
No hay anuncios

Esports

Cal dedicar 1.500 hores anuals de programació televisiva (i 300 de ràdio) a esports que no siguin el futbol, el bàsquet i l’automobilisme d’alta competició, sense incloure-hi els Telenotícies ni espais de debat.

Cargando
No hay anuncios

Qualitat

El panel que elabora l’empresa GFK, o qualsevol altre estudi ad hoc, ha de situar la programació de la CCMA com la més valorada. TV3 ja lidera, amb un 8,3, seguida de La Sexta (7,8).