Mitjans Públics
Mèdia12/06/2015

El CAC reclama més competències per controlar els continguts a internet

Roger Loppacher creu que caldria comptar amb una plataforma de l'estil de Netflix amb continguts en català

à.g.
i à.g.

BarcelonaEn un moment en què bona part de l'audiovisual es consumeix ja en altres pantalles diferents del televisor s'intensifica el debat sobre el control dels continguts i la protecció dels menors. El president del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha demanat aquest divendres que es refundi l'organisme per tal de crear l'Agència Catalana de les Comunicacions. Això significaria assumir noves competències per tal de poder efectuar la supervisió dels continguts que circulen per la xarxa.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Loppacher ha fet la sol·licitud davant del president de la Generalitat, Artur Mas, i la del Parlament, Núria de Gispert, en el marc de l'acte institucional que se celebrava a la cambra catalana per commemorar el quinzè aniversari de l'organisme. El màxim responsable del Consell ha recordat que l'organisme ha fet ja una primera actuació sobre pornografia infantil a internet, que ja ha estat tramesa a la Fiscalia, i ha anunciat noves actuacions en relació amb l’anorèxia, la bulímia i les drogues.

Cargando
No hay anuncios

Així, si fins ara el model en què s'inspirava el CAC era el del seu homòleg francès, ara es vol prendre com a referència l'Ofcom del Regne Unit, que té competències tant sobre l'audiovisual com sobre les telecomunicacions i la societat de la informació. A més, Loppacher ha demanat que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), sigui qui lideri la transformació de Catalunya cap a un país plenament digital. Per fer-ho, caldria considerar la creació d'una plataforma Over the top (OTT), de l'estil de Netflix, però amb una oferta audiovisual en català extensa. En la seva última compareixença parlamentària, el president del CAC va constatar que la quota del català en consum televisiu és del 20%, que en el cas de nens de 4 a 12 anys és del 15% i que les segones i terceres pantalles tenen una presència de la llengua pròpia molt escassa.