Mèdia13/12/2014

El motor de reacció, la TV o Al-Qaida, entre les 85 idees més transgressores dels últims 85 anys, segons 'Businessweek'

La publicació es fixa en els invents més trencadors, innovadors i de més impacte amb motiu del seu 85 aniversari

Ara
i Ara

BarcelonaQuè tenen en comú el motor de reacció, la televisió, la pastilla, Al-Qaida, McDonald's, l'escalfament global, la 'perestroika', el casament gai, Atari, el PowerPoint o les Nike Air Jordan? A primera vista, cap relació evident. Però, en canvi, tots figuren en la llista 'Les 85 idees més transgressores de la nostra història', un llistat que ha publicat el setmanari econòmic 'Businessweek' amb motiu del seu 85 aniversari.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En el número 1 de la llista hi situa el motor de reacció pel gran impacte que ha suposat en el món, seguit del microxip i de la revolució verda en països en via de desenvolupament. La companyia d'hipermercats Wal-Mart, la televisió i Google ocupen els llocs 3, 4 i 5. Apple apareix en desena posició, just abans que Al-Qaida i l'escalfament global. La llista la tanquen Polaroid, al lloc 84, i el concepte i càlcul del PIB.