Audiències
Mèdia27/12/2022

Buenafuente arrasa en el seu retorn a TV3 (i Aragonès punxa amb el discurs)

El monòleg del còmic va fregar els 600.000 espectadors de mitjana

BarcelonaEl retorn d’Andreu Buenafuente a TV3 es va saldar amb una audiència espectacular: el seu monòleg Curraràs va marcar 594.000 espectadors de mitjana i una quota de pantalla del 28,4%, en sintonia amb els èxits de prime time de la cadena com Crims o Joc de cartes. En total, 953.000 catalans van veure com a mínim un minut d'aquest espectacle, enregistrat a la Llotja de Lleida, en què es feia un repàs humorístic al 2022 que ja s'acaba. El còmic, que ha estat sis anys vivint a Madrid, va aconseguir superar per un 50% el seguiment del missatge institucional del president de la Generalitat, que va marcar de mitjana 402.000 seguidors i un 20,1% (sumant l'audiència de TV3 i del 3/24). Són uns resultats relativament baixos tenint en compte que, dotze mesos enrere, Aragonès va enfilar-se fins als 532.000 seguidors de mitjana, per a una quota de pantalla del 23,7%. El Telenotícies vespre immediatament posterior va remuntar la dada, en aplegar 509.000 televidents, un 24,8% del total.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La privada que més es va acostar dilluns als registres de TV3 a la nit va ser Telecinco, amb La isla de las tentaciones, però tan sols va poder fer 234.000 teleespectadors, un 10,5% dels que a aquella hora miraven televisió. Com a anècdota, La 2 va dedicar la nit a Charles Chaplin. El seu migmetratge El peregrino del 1923 va ser seguit per 59.000 catalans i va anotar un notable 4,6% d’audiència.

Cargando
No hay anuncios

TV3 va liderar la jornada, amb un 13,6% global del seu share, mentre que la segona plaça va correspondre a Antena 3, amb un 10,4%, en uns resultats impulsats en el cas de la privada per l'incombustible Pasapalabra i l'informatiu del vespre.

D'altra banda, al Regne Unit s'han fet públiques les dades del discurs de Nadal del rei Carles. Amb 10,6 milions d'espectadors, i vencent els gegants de l'streaming, s'ha convertit en l'endreça reial més seguida de la història, des que es computen les audiències amb audímetres.