Mèdia17/01/2015

La nova BTV de Sergi Vicente: multiplataforma i amb vocació global

El director del canal local barceloní presenta el seu projecte, que inclourà continguts en anglès

Albert Castellví Roca
i Albert Castellví Roca

BarcelonaBarcelona Televisió (BTV) inicia aquest 2015 una nova etapa personificada en l’arribada d’un nou director però que ha de suposar també un canvi profund en l’estratègia i l’orientació del mitjà. Sergi Vicente, que formalment dirigeix la cadena des de l’1 de gener, va exposar dijous, als mateixos estudis de BTV, les línies mestres del seu projecte, que parteix de la idea que el món de la comunicació està en un procés de transformació i que és “urgent” adaptar-s’hi per poder seguir connectant amb l’audiència.

Inscriu-te a la newsletter Keira Knightley repartint estopa: tot el que necessitem aquest NadalTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

“He arribat fins aquí gràcies a un tuit d’un amic meu que deia que es convocava la plaça de director”, va explicar Vicente per exemplificar el paper vital que juguen les xarxes socials en el panorama comunicatiu actual. “L’esquema tradicional de premsa, ràdio i televisió ha canviat, i ara el paradigma és multimèdia i multicanal”, va continuar. Per això, el nou director del canal local de Barcelona va assenyalar que l’objectiu del mitjà ha de ser “presentar continguts” en diferents suports per “oferir a l’audiència el que demana en cada moment”, més que pensar en una graella televisiva per a BTV i una de radiofònica per a Barcelona FM, l’emissora local que es va estrenar per la Mercè i que forma part del mateix grup.

Cargando
No hay anuncios

“Hem de començar a alliberar-nos de conceptes com el de graella, en el sentit d’un conjunt de forats que cal omplir. El nou model és a la carta: l’espectador és l’amo i decideix què, com i quan vol consumir”, va argumentar Vicente, de 39 anys, que ha abandonat la corresponsalia de TV3 a la Xina -que ocupava des del 2003- per rellevar Àngel Casas al capdavant de BTV.

Quatre línies d’actuació

Cargando
No hay anuncios

Per aconseguir això, el nou director del canal va plantejar dijous quatre propostes d’actuació concretes. D’entrada, la creació d’un “departament de mitjans digitals” que es dediqui a “experimentar” i a “provar coses noves”. “No hem de tenir por”, va advertir Vicente en aquest sentit. Una altra de les propostes que va llançar va ser un “canvi de mentalitat i de dinàmiques” que permeti trencar amb l’esquema tradicional i començar a pensar en un mitjà multiplataforma i “transmèdia”, amb “formats que treballin amb totes les eines alhora”. En tercer lloc, Vicente vol que BTV tingui “vocació innovadora”, tant pel que fa a la incorporació de noves tecnologies com en l’experimentació amb nous formats, i va indicar la seva voluntat de crear un “laboratori d’innovació”.

Finalment, va defensar la necessitat d’“obrir el mitjà a la ciutat” i de “reforçar la participació” per aconseguir “que els barcelonins se sentin seva” la televisió local. Vicente va subratllar que, com a televisió pública i d’àmbit local, BTV ha de “posar l’accent en Barcelona”, però alhora va matisar que cal entendre la ciutat en un sentit ampli, tenint en compte, per exemple, els barcelonins que viuen fora o els estrangers que hi passen un temps. Per això, va anunciar que ben aviat la cadena incorporarà continguts en anglès en l’àmbit de l’entreteniment. Com va destacar el primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, Vicente “ha recollit l’essència de BTV com a televisió local, però donant-li una vocació internacional”.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà dels objectius d’esdevenir una plataforma “transmèdia” i de reforçar la identitat barcelonina, Vicente considera imprescindible que BTV busqui la “immediatesa” en la informació i, alhora, sigui capaç de fer “anàlisi” de l’actualitat i d’“aportar els matisos”. Així mateix, s’ha proposat que el mitjà sigui “el màxim de transparent possible” en matèria pressupostària.

“El nou director té empenta, però també molta prudència, i sobretot té moltes ganes de fer coses i moltes idees, és un brainstorming permanent”, el va elogiar Carlos Nieto, president del consell d’administració d’Informació i Comunicació de Barcelona (ICB), l’empresa pública que gestiona BTV, Barcelona FM i el portal BTVNoticies.cat. Àngel Casas, que es va jubilar el 31 de desembre, va assegurar al seu substitut que “el projecte paga la pena”, i va afegir, adreçant-se a tot l’equip de BTV: “El futur és a les vostres mans si sou prou intel·ligents per no malbaratar-lo”.

Cargando
No hay anuncios

Un missatge de complicitat amb els treballadors

Sergi Vicente arriba a la direcció de BTV després d’un període convuls en matèria de relacions laborals. Els treballadors del canal, en bona part contractats a través de la productora BCN Audiovisual, van fer diverses jornades de vaga durant la tardor per reclamar que s’eliminés la retallada d’entre el 4,5% i el 10% del sou que se’ls aplica des del gener del 2013 i que, en la seva opinió, va deixar de tenir sentit després que l’Ajuntament tanqués aquell any amb superàvit. La situació es va calmar a finals d’octubre, quan es va arribar a un acord per recuperar els sous progressivament fins al juny, però tot i així Vicente es va dirigir dijous a la plantilla per assegurar que “estudiarà” la seva situació. “Desitjo que entre tots puguem tirar el projecte endavant”, va afegir.