Mèdia14/09/2011

'Bob Esponja' pot produir "dèficit d'atenció" i altres problemes d'aprenentatge

En comparació amb altres sèries, 'Bob Esponja' pot perjudicar la capacitat d'aprenentatge dels nens menors de 4 anys

Redacció
i Redacció

BarcelonaUn estudi de la Universitat de Virgínia (Estats Units) afirma que la sèrie de dibuixos animats Bob Esponja pot ser perjudicial per a nens menors de 4 anys, provocant-los problemes d'aprenentatge com "dèficit d'atenció". Aquesta investigació compara els efectes de diferents sèries d'animació sobre la capacitat d'aprenentatge dels nens en funció de si hi ha sèries més "perjudicials" que d'altres.

Inscriu-te a la newsletter Sèries refugiTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Per realitzar aquesta anàlisi es va seleccionar una mostra de 60 nens. A una part d'aquesta mostra, se'ls va fer veure la sèrie d'animació Cailou i, a una altra, Bob Esponja. Un cop acabats els visionats, els nens que havien vist Bob Esponja van mostrar una conducta més accelerada i van obtenir pitjors resultats en les proves posteriors que els que havien visionat Cailou o uns altres que només havien dibuixat. Els que havien vist Cailou i els que havien dibuixat no presentaven diferències en els resultats.

Cargando
No hay anuncios

La cadena infantil Nickelodeon ja ha sortit en defensa de la seva sèrie estrella a través del seu portaveu, David Bittler, que no creu que Bob Esponja tingui un ritme massa accelerat. Bittler creu que el problema és quant temps passen els nens davant del televisor. A més, també critica la mostra elegida pels investigadors, que és de nens principalment blancs i de classe mitjana i alta. D'altra banda, el portaveu de Nickelodeon critica també que els nens amb els quals es va fer l'anàlisi eren menors de 6 anys, que és l'edat per a la qual es produeix la sèrie.