Jeff Bezos, a cara descoberta amb el ‘Washington Post’

Després de vetar que el diari es pogués posicionar formalment en favor de Kamala Harris, i també després de censurar una vinyeta on s’assenyalava com els multimilionaris estan postrant-se als peus de Trump –i on ell apareixia com un dels genuflexos–, Jeff Bezos fa un nou pas per controlar amb mà de ferro la línia editorial del Washington Post. En una nota enviada a la redacció, explica que a les pàgines d’opinió “s’escriurà cada dia en suport i defensa de dos pilars: les llibertats individuals i els mercats lliures”. L’empresari diu que internet ja conté opinions per a tots els gustos i, per tant, el seu mitjà ja no ha de garantir pluralitat de punts de vista que s’escapin d’aquests dos preceptes. Quan Bezos va comprar el diari va assegurar que no interferiria en la seva línia editorial, però des que va marxar l’anterior director, Martin Baron, no ha fet sinó enfonsar-hi les mans fins a les aixelles. I de manera alarmantment matussera: a ningú se li escapa que, sota els dos manaments de les seves particulars taules de la llei, el diari escorarà una mica més cap a la dreta, una mica més cap a Trump.
Bezos va desembutxacar 250 milions de dòlars per la històrica capçalera. Era durant el primer mandat de Trump i l'hostilitat editorial del diari amb el president americà li va costar contractes federals per valor de 10.000 milions de dòlars. O sia, en va pagar 10.250 milions, en realitat. Suma-li que ara la seva empresa aeronàutica depèn de compres decidides des de la Casa Blanca i que un dels productes que més aporta al negoci d’Amazon són els servidors al núvol –que també contracta massivament el govern– i s’entén tot plegat de meravella. Veient això només queda abraçar Bezos i corejar amb ell: “Visca el lliure mercat, lluny de qualsevol ingerència política!”