Televisió

Betevé vira cap al directe i la plantilla protesta pel canvi

El director del canal ho justifica per la necessitat de millorar-ne l'audiència

BarcelonaLa televisió municipal de Barcelona segueix buscant el seu encaix òptim en un entorn cada cop més competitiu. El nou intent per millorar les audiències de Betevé passa per un augment significatiu de les hores dedicades al directe, però l’operació topa amb l’oposició dels treballadors, que han expressat la seva “absoluta disconformitat” a través d’un comunicat firmat pels comitès d’empresa i professional. A parer de la plantilla aquest “enèsim canvi de rumb” es fa “sense esclarir el com i el perquè (...) evidenciant, un cop més, que el present i el futur del canal els marca la improvisació”.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El director de Betevé, Sergi Vicente, es defensa de les crítiques i recorda que, en el projecte que li va valer la reelecció el 2021 –per un període de sis anys– ja es marcaven aquestes directrius. Admet, això sí, que encara s’han d’aterrar i concretar. De fet, el canal s’enfronta a un canvi d’organigrama. Anna Ganzinelli torna a Betevé per ser directora de continguts a partir de l’1 de març, la qual cosa suposa que Josep Rocafort (director de programes) i Eva Arderius (directora d’informatius) deixin aquests càrrecs. En el cas d’Arderius, la seva destitució al capdavant dels periodistes de la casa no comporta que deixi de liderar l’espai Bàsics, un dels programes bandera de la casa i que s’emet en prime time.

Cargando
No hay anuncios

Segons explicava Vicente a l’ARA, “els millors moments en audiència de Betevé corresponen als directes”. Per contra, els programes enllaunats i les repeticions fan baixar molt el seguiment. “Això no vol dir que estiguem fent tota l’estona multiconnexions, però hem d’aconseguir minimitzar les valls profundes entre els nostres pics de seguiment. Ens demanen rellevància i això vol dir audiència, perquè és veritat que en el dia a dia fem resultats molt discrets. Cal recordar que tenim pocs diners per gastar, perquè la pràctica totalitat se’n va en sous i operativa tècnica”. Betevé gestiona un pressupost superior als 18 milions d’euros, però fa uns anys va viure un procés d’internalització, dictat pel jutge, que l’ha empès a dependre quasi en exclusiva del talent intern.

El destí dels programes

Els treballadors no comparteixen el plantejament: “Vicente fa temps que es guia només per les xifres d’audiència, sense tenir en compte altres factors, i trasllada tota la responsabilitat a la plantilla, sense fer cap mena d’autocrítica. Creiem que la inconcreció i els girs constants de guió de la direcció sí que ens faran perdre la rellevància i el prestigi que hem construït amb esforç i il·lusió”, asseguren en el comunicat.

Cargando
No hay anuncios

La plantilla, a més, lamenta que el nou model comporti la desaparició del programa cultural Plaça Tísner, de periodicitat diària i que defensen que es va crear des de zero “i ha aconseguit ser referent en el panorama cultural barceloní”. En el comunicat es manifesta la preocupació per si s’externalitzen els programes culturals. Vicente assegura, en tot cas, que la idea no és tenir menys minuts dedicats a la cultura: “Al contrari, si alliberem franges per al directe, hi haurà més possibilitat d’incorporar continguts culturals. Si no, correm el perill que els programes quedin diluïts en una graella que no té prou penetració. La TDT, avui dia, vol dir directe. I, dins de les nostres possibilitats, hem d’anar per aquí, per aconseguir que la gent adquireixi l’hàbit de venir-nos a mirar, a veure què estem fent en aquell moment concret”.