AUDIÈNCIES
Mèdia11/10/2016

Batalla als matinals: l’ensopegada d’‘Els matins’ i els trucs de Griso

‘Espejo público’ parteix el programa en tres per maquillar les audiències i acostar-se a Ana Rosa

àlex Gutiérrez
i àlex Gutiérrez

BarcelonaL’arrencada de curs està tenint la franja matinal com a escenari d’una de les batalles més destacades entre cadenes. Atresmedia no es resigna a perdre sistemàticament contra Ana Rosa Quintana amb l’Espejo público Espejo públicoque presenta Susanna Griso, i per això ha activat diversos mecanismes per inflar les audiències. El primer que ha fet és dividir-se en tres programes, encara que l’espectador no ho noti, ja que tot es fa al mateix plató, amb el mateix equip i amb la mateixa presentadora. A les 8.30 h, i durant mitja hora, hi ha Un café con Susanna, l’entrevista diària a un personatge d’actualitat. A les 9 -just quan comença El programa de Ana Rosa El programa de Ana Rosa- el programa d’Antena 3 es transforma en Espejo público magazine. I a les 11.45 h pateix una nova mutació i passa a dir-se Espejo público: la última hora. Amb aquest esquarterament, Atresmedia pot vendre en forma de titulars les audiències del tram central -que són les més elevades-, de manera que les quotes del seu programa s’assemblin més a les de la rival Quintana.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Per acabar d’impulsar aquest tram central, només hi programen un únic tall publicitari en dues hores i quaranta-cinc minuts d’emissió. En canvi, en el segment La última hora, com que ja no el necessiten per a la dada d’audiència, hi insereixen dos talls publicitaris. Dels només 35 minuts que dura el segment, 16 els ocupen els anuncis (un 48% del total), segons un recompte del portal Bluper.

Cargando
No hay anuncios

Tot i aquesta comptabilitat creativa, el programa de Griso encara no ha aconseguit atrapar la seva competidora. A Espanya, miren el segment central d’ Espejo público 491.000 persones (la qual cosa millora substancialment la dada de 431.000 espectadors de la temporada passada, quan es presentava com un únic programa).

‘Els matins’: un inici de curs dur

Cargando
No hay anuncios

Mentrestant, el magazín matinal de TV3 està patint en aquesta arrencada de temporada. L’audiència fins divendres passat era de 55.000 espectadors de mitjana, quan fa un any, en aquest mateix període, era de 91.000. En termes de quota de pantalla, s’ha baixat del 17,1% a l’11,4%. En tot cas, les eleccions del 27-S van afavorir que l’inici de la temporada passada fos molt positiu. Però l’11,4% està també un 22% per sota del 14,8% obtingut al llarg de tota la temporada passada, això comptant-hi els mesos d’estiu, que sempre fan baixar la mitjana.

Esperarem a Nadal per valorar les dades amb prou perspectiva”, explicava una font de la direcció de TV3 a aquest diari. “Cal tenir en compte que s’ha estrenat un nou format i una reordenació dels presentadors -i també un nou grafisme-, de manera que cal acabar d’estabilitzar els canvis. I aquestes setmanes els programes de les privades han tocat molt a fons el cas de Diana Quer, que nosaltres hem tractat, com ens correspon en una televisió pública, de manera molt més continguda”. En tot cas, a l’octubre presenta tendència a l’alça (12,3%), tot i que encara per sota de la mitjana de la temporada anterior.