La batalla (massa) fosca de 'Joc de trons' indigna els fans de la sèrie

Els espectadors es queixen que la falta de llum fa que el tercer capítol no es pugui seguir

La batalla (massa) fosca de 'Joc de trons'
Alejandra Palés
30/04/2019
3 min

BarcelonaS'havia anunciat a so de bombo i platerets i quan ha arribat ha deixat els espectadors sense saber ben bé què pensar. Dilluns es va emetre, per fi, la gran batalla de l'última temporada de 'Joc de trons', anunciada com una de les produccions més ambicioses de la història de la televisió, i els seguidors de la sèrie s'han queixat a les xarxes que en molts moments el capítol era massa fosc per poder seguir el que estava passant. L'episodi, que és l'equador de l'última temporada, va fer honor a una de les frases més cèlebres que es pronuncien durant el capítol: "La nit és fosca i està plena de terrors".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El tercer capítol de l'última temporada, titulat 'La llarga nit', enfrontava el Rei de la Nit amb l'exèrcit de Daenerys Targaryen i Jon Neu al castell d'Hivèrnia, la llar dels Stark. La batalla, un dels moments més esperats de tota la sèrie, passa tota de nit, fet que propicia una atmosfera tenebrosa només trencada pel foc dels dracs de Daenerys i el blau electritzant del Rei de la Nit. Aquesta elecció no ha acabat de convèncer els espectadors, que es preguntaven si hi havia algun problema amb el capítol o amb el seu televisor. De fet, el capítol s'ha convertit en l'episodi més tuitejat de la història de la televisió, amb 7,8 milions de missatges, molts amb mems sobre la dificultat de seguir la batalla i qui estava mort o viu.

Hi ha hagut tant rebombori sobre la foscor del capítol que Pol Turrents, director de fotografia, ha utilitzat Twitter per fer un fil en què explica per què és possible que alguns espectadors no vegin bé la batalla més important de 'Joc de trons'. Turrents explica que quan es fa una pel·lícula per a cinema, els directors de fotografia tenen tendència a la foscor perquè es concep que el film es veurà en les millors condicions en un cinema –això vol dir en una pantalla gran i a les fosques–. En canvi, quan es treballa per a un producte televisiu, es té tendència a donar més lluminositat.

Per a Turrents, els responsables de 'Joc de trons' van voler ser arriscats i fer un capítol al límit de la foscor, i això implica que els espectadors que veuen la sèrie a través d'una pantalla petita, amb llum de dia o amb la pantalla sense calibrar perdin detalls de la imatge. Els problemes no acaben aquí: el director de fotografia assegura que, encara que es vegi amb un projector o amb un televisor amb la pantalla calibrada, pot haver-hi dificultats per culpa de la compressió de la imatge, ja que les plataformes no tenen una qualitat gaire alta.

Per la seva banda, el mitjà nord-americà 'Vulture' atribueix molts dels problemes visuals del capítol a l'enquadrament de les escenes. "Malauradament, l'enquadrament massa ajustat d'algunes de les escenes clau d'acció és un problema que ni un calibratge acurat pot solucionar. La batalla dels dracs estava enquadrada de tan a prop que era difícil saber qui estava fent què i els fans es preguntaven si a la Daenerys li quedava un o dos dracs".

Malgrat els problemes visuals, l'episodi ha tornat a demostrar que 'Joc de trons' és un fenomen i una font inesgotable de conversa que afecta tant els fans com els que han d'aguantar el fervor dels seguidors de la saga de George R.R. Martin.

stats