El Baròmetre i l'EGM firmen l'acord per unificar les dades
BARCELONALa disparitat de dades d'audiència -principalment en l'àmbit de la ràdio- que oferien fins ara els dos grans estudis sobre el consum mediàtic a Catalunya, l'Estudi General de Mitjans (EGM) i el Baròmetre, ja ha passat a la història. L'AIMC -l'entitat que elabora, des de fa més de 40 anys, l'EGM- i Fundacc -responsable del Baròmetre- van firmar ahir l'acord que permetrà posar en marxa, a partir de l'1 de gener, l'EGM Baròmetre Catalunya, un estudi unificat i elaborat a partir de la col·laboració entre les dues organitzacions que oferirà una única dada d'audiència. Els primers resultats d'aquesta unió es faran públics a l'abril, coincidint amb la pròxima onada de l'EGM al conjunt de l'Estat, i a partir d'aquí s'aniran oferint dades amb la freqüència que té habitualment aquest estudi, a l'abril, al juliol i al novembre.
Segons un comunicat conjunt emès ahir per les dues institucions, la metodologia feta servir per elaborar els nous estudis serà la mateixa que utilitza l'EGM, però s'ampliarà la mostra per acostar-la al nivell de precisió que tenia el Baròmetre i que permetia donar dades d'audiència en l'àmbit comarcal i en què apareguessin representats els mitjans de comunicació locals. En aquest sentit, Fundacc es convertirà en membre de la junta directiva de l'AIMC, on representarà els interessos dels mitjans catalans de proximitat i "vetllarà" perquè el nou estudi "preservi la visibilitat que ha proporcionat a aquests mitjans" el Baròmetre, segons la nota.
El director general de Fundacc, Joan Sabaté, ha destacat que gràcies a aquesta col·laboració a partir d'ara hi haurà "una única xifra d'audiència al mercat, fet que facilitarà el consens en el conjunt del sector". Aquest punt serà especialment rellevant en el cas de la ràdio, on els resultats que oferien fins ara els dos estudis eren totalment contraposats: des de fa anys l'EGM donava sistemàticament el lideratge a RAC1, mentre que el Baròmetre l'atorgava a Catalunya Ràdio.