L’anunci de la cervesa Damm declara oficialment inaugurat l’estiu. Aquesta vegada la protagonista és Alba Farelo, la Bad Gyal, convertida en la reina del món que s’enyora de casa seva: Barcelona, el Mediterrani i els amics. La versió en català del curtmetratge, de sis minuts i mig de durada, té el mèrit de completar la història sense que ni un dels seus protagonistes pronunciï ni una vocal neutra. La cantant triomfa als estadis d’arreu del món i els seus vídeos tenen milions de visites, però ni tan sols pot tastar les patates braves que li regala un fan per si l’enverinen. L’acompanya una amiga que li fa de mànager i li recorda la gira que té pendent: Londres, Buenos Aires, Ciutat de Mèxic, Puerto Rico i “casa”. “Casa?”, pregunta estranyada Bad Gyal. “Miami”, respon la mànager, que converteix la ciutat de Florida en la llar de les estrelles que triomfen arreu del món. Però Bad Gyal ens dona a entendre que aquesta casa no és la de veritat.
L’anunci recupera el sentiment de la soledat quan ets al cim de l’èxit. Posa en contrast l’aïllament personal amb la manca d’intimitat de les xarxes. També oposa la realitat menys agraïda del sacrifici amb l’aparent felicitat que es ven en el món digital. Un youtuber, xBuyer, és qui, a través dels seus vídeos, provoca aquest xoc de realitats. Les urbs més mastodòntiques en contrast amb la calidesa del Mediterrani, la foscor de l’hotel de luxe i les limusines amb la lluminositat de Barcelona i la plaça del barri on vas néixer. La superficialitat dels fans embogits amb l’afecte i la companyia dels amics de sempre. La beneiteria dels vídeos d’internet amb la franquesa de l’entorn més immediat. En aquest sentit, l’anunci fa uns equilibris molt subtils amb el missatge que dona sobre les xarxes socials. N’utilitza el llenguatge i els codis per actualitzar el "Mediterràniament" de cada any, però a la vegada fa una crítica velada a tot el que impliquen: aïllament, fals contacte social, frivolitat de continguts, exposició involuntària, intromissió i distorsió de la realitat.
“¿Però tu qui et penses que ets?”, li diu la seva ajudant quan sap que Bad Gyal vol modificar el programa d’actes i tornar a Barcelona per descansar. “El pussy que mana”, contesta la cantant posant-se les ulleres de sol en un gest d’empoderament màxim. És la superestrella que es pot permetre el luxe de cancel·lar els plans perquè s’enyora. “A la teva vida, manes tu”, diu l’eslògan. Bad Gyal és una diva comprensiva que no s’enfada si, des de l’altra punta de món, descobreix que té la tripulació i els seus amics fent una festa al seu veler sense ella.
Com sempre, Damm associa la cervesa a l’esclat de la felicitat. I amb aquest anunci vincula la beguda a la identitat, a la llar, a la part més autèntica de la personalitat.
Aquest "Mediterràniament" del 2023 esdevé una mena de metafiltre de la realitat, un doble falsejament. Un anunci que des de fa més d’una dècada ha creat l’estereotip de l’estiu integra els tòpics dels vídeos d’Instagram i TikTok com una capa més de felicitat impostada. L’existència artificial com a model de vida.