Mèdia17/05/2021

AT&T es fusionarà amb Discovery per crear un gegant de l''streaming'

La nova companyia vol competir amb els dos líders del sector, Netflix i Disney+

A.P.
i A.P.

La telefònica nord-americana AT&T, empresa propietària de Warner Bros, la HBO i la cadena d'informatius CNN, ha anunciat que fusionarà la seva divisió d'entreteniment i mitjans de comunicació, WarnerMedia, amb la plataforma i televisió per cable Discovery per crear un gegant de l'streaming amb el qual competir amb Netflix. L'acord suposarà la unió d'un dels estudis més poderosos de Hollywood, responsable de franquícies com Harry Potter, Batman i la saga Joc de trons, amb un dels segells més famosos de continguts de programes de no-ficció de cuina, ciència i reformes de la llar, entre d'altres.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Amb aquest acord, AT&T aportarà tota la cartera de continguts que va adquirir quan el 2018 es va quedar amb el grup d'entreteniment Time Warner, una compra que es va començar a gestar el 2016 i per la qual va pagar 85.400 milions de dòlars. AT&T va haver d'esperar dos anys perquè el govern dels Estats Units donés llum verda a una operació per la qual s'havien interessat anteriorment companyies com Apple o el magnat Rupert Murdoch. Amb aquesta fusió, la telefònica torna a posar de manifest que el sector de l'streaming, amb Netflix i Disney+ com a competidors principals, és una de les seves prioritats, fet que ja va deixar clar quan en plena pandèmia va llançar als Estats Units el servei HBO Max.

Cargando
No hay anuncios

Les dues companyies esperen que la transacció, que ha de ser aprovada pels accionistes de Discovery i els reguladors del mercat, es completi a mitjans del 2022. Segons AT&T i Discovery, aquesta operació els permetrà reduir en 3.000 milions de dòlars els seus costos anuals. La companyia resultant de la fusió de les dues empreses serà més gran que Netflix i NBC Universal: junts, WarnerMedia, la marca d'entreteniment d'AT&T, i Discovery van generar l'any passat més de 41.000 milions de dòlars en vendes, amb un benefici que va superar els 10.000 milions de dòlars. Aquestes xifres convertirien la companyia en el segon grup de comunicació més important dels Estats Units, només per darrere de Disney. Actualment, HBO Max té 20 milions de subscriptors, mentre que Discovery en té 15, la majoria a través de l'aplicació Discovery+. La nova companyia preveu tenir ingressos per valor de 52.000 milions de dòlars el 2023.

Cargando
No hay anuncios

Arran d'aquest acord, AT&T rebrà 43.000 milions de dòlars en una combinació d'efectius i títols de deute i un 71% dels valors de la nova companyia. Per la seva banda, els accionistes de Discovery tindran un 29% de la nova empresa. David Zaslav, director executiu de Discovery, serà el responsable màxim de la nova empresa, que tindrà una junta formada per catorze membres: set de nomenats per AT&T, entre els quals s'inclou el president de la telefònica, i set més de triats per Discovery.

Tot i la multiplicació de plataformes i ficcions, la HBO continua sent una marca associada a la qualitat televisiva gràcies a ficcions com Joc de trons i Succession. A més, a través de Warner Bros TV, AT&T també està darrere de sèries d'èxit per a plataformes alienes, com Ted Lasso, d'AppleTV+.