Mitjans públics

Un any de 3Cat: 219 milions de reproduccions i 1,2 milions d’usuaris

La nova versió de la plataforma, amb més personalització, arribarà al març

BarcelonaLa Corporació Catalana de Mitjans Audiovisual (CCMA) ha presentat aquest dimarts el balanç del primer any des del llançament de la plataforma 3Cat. En aquests dotze mesos s’hi han registrat 1.170.000 usuaris, que en total han clicat el botó de play 219 milions de vegades. El servei en estríming va començar a caminar amb 200.000 hores de continguts en català, que, a hores d’ara, ja són 342.500 hores.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Més enllà de les xifres, la cúpula directiva que ha impulsat la plataforma es mostrava satisfeta d’haver llançat una eina d’accés universal i gratuït que permet adaptar-se als nous públics i hàbits de consum. "Hem sigut motor de la indústria audiovisual catalana, hem projectat el talent local a l’estranger i ens hem consolidat com a gran factoria de continguts en català amb una plataforma innovadora i amb un gran potencial de creixement", destaquen.

Cargando
No hay anuncios

Una novetat a partir d’ara és que la Corporació oferirà mensualment un informe amb dades d’audiència, que permetrà veure en tres rànquings complementaris quins són els continguts que han funcionat millor. Rosa Romà, presidenta de l’ens públic, ha destacat que es tracta d’un exercici de transparència que les plataformes privades no acostumen a fer. Un dels problemes amb les audiències digitals, a banda de l’opacitat dels operadors, és la dificultat de trobar un estàndard compartit que permeti fer comparacions. En tot cas, la directiva ha recordat que la idea rere la plataforma és poder connectar amb públics diversos i que això passa sovint per incloure continguts de nínxol, que no necessàriament tenen una audiència gran si es compara amb els canals generalistes, però que resulten estratègics per a la Corporació com a manera d’arribar a nous públics, especialment a les franges d’edat més joves.

Així, el contingut de més èxit aquest octubre ha estat La travessa, que ha sumat 111.409 reproduccions –parcials o totals– per capítol. La segona posició és per a la coproducció Cites: Barcelona, amb 91.208 reproduccions per episodi, i el bronze se l'endú Com si fos ahir, la sèrie dels migdies a TV3, que aconsegueix 89.359 reproduccions de mitjana per cadascun dels més de vint episodis que s'han pogut veure durant el mes (i és, per tant, el contingut més sol·licitat en termes absoluts).

Cargando
No hay anuncios

Durant l’acte s’ha recordat que els usuaris de moment tenen accés tan sols a la primera fase de 3Cat, que és una eina construïda sobre la base tecnològica de l’antic TV3 a la Carta. S’espera que al març ja es pugui presentar la nova eina, feta de cap i de nou, que tindrà funcions avançades de recomanació i personalització, a banda d’una millor usabilitat i integració dels directes dels canals lineals com TV3 o Catalunya Ràdio. Un altre avantatge és que integrarà el sistema de protecció DRM, la qual cosa li permetrà sumar nous continguts al seu catàleg que ara la Corporació no pot comprar perquè la seva eina no accepta aquest protocol tecnològic antipirateria.