Antena 3, televisió més vista a Catalunya per primer cop des de l’abril del 2006

La final de Supercopa, que enfrontava el Barça i l’Athletic, va ser l’espai més vist a Catalunya a l’agost, amb 1.037.000 espectadors a TV3 (als quals cal sumar els 416.000 que van veure el partit per Telecinco).
i àlex Gutiérrez
02/09/2015
3 min

BarcelonaTV3 s’ha quedat a només una dècima d’aconseguir trencar la tendència secular de cedir el lideratge a l’estiu. El factor inesperat és que la primera plaça l’ha aconseguida Antena 3, en comptes de Telecinco, que és qui habitualment disputa la posició d’honor del rànquing amb la pública catalana.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

CCMA

L’estiu deixa un mínim històric per al Super3/33

L’11,7% aconseguit per TV3 a l’agost, que repeteix el resultat del juliol, no és suficient per mantenir el lideratge, així que trenca una sèrie d’onze mesos com a televisió més seguida de Catalunya.

La resta de canals de la CCMA ha patit una sort desigual. El Super3/33 baixa dues dècimes, fins a l’1,2%, i registra la seva quota més discreta des que la Corporació va hibridar el seu canal infantil i cultural en un de sol. El 3/24 també afluixa: perd una dècima i es queda en un 1,4%. Esport3 puja del 0,8% al 0,9% (tot i que partia del seu mínim de tot l’any, com és habitual en els mesos estivals).

Un consol que li queda a TV3 és que ha copat les deu primeres places del rànquing de programes més vistos, en una llista que encapçalen la Supercopa d’Espanya i la Supercopa d’Europa.

Més enllà de l’audiència, TV3 sí que reté el lideratge de cadena generalista més ben valorada, amb un 8,2 de nota atorgat pels espectadors que participen al panel GFK, superada només pels canals culturals de La 2 (8,6%) i el 33 (8,4%). Els informatius segueixen també com a líders en credibilitat, amb un 8,4%.

8TV

La cadena acusa les vacances d’Arús i Cuní i baixa fins a l’1,8%

Mal mes també per a 8TV, com sol ser habitual en els mesos d’estiu quan té Josep Cuní i Alfons Arús de vacances: l’1,8% suposa perdre set dècimes respecte del juliol i fer baixar la mitjana anual de la cadena fins al 3,1%, mig punt menys que el 3,6% obtingut el 2014. Sumant 8TV als canals de la Corporació resulta una quota conjunta per al català del 17%, la més baixa en el que portem d’any.

TVE

Supera per només una dècima el seu mínim històric

La 1 tanca un mes fluix, en el qual s’ha quedat a només una dècima de repetir el seu pitjor resultat històric a Catalunya, amb un 6,7% de share. La 2, en canvi, ha aconseguit mantenir el 2,5% de juliol.

Atresmedia

La Sexta es deixa mig punt i firma un discret 5,6%

Antena 3 es col·loca líder -encara que sigui en l’atípic mes d’agost- amb un 11,8%, una fita que no passava des de l’abril del 2006. La creu per al grup Atresmedia són els resultats de La Sexta, que pateix una patacada i marca amb un 5,6% la seva dada més baixa de l’any, mig punt per sota del juliol, que ja va suposar aleshores el seu mínim anual.

Mediaset

Retrocés per a la privada, que cau de l’11,3% al 10%

Telecinco solia recollir els fruits de les debilitats estivals de TV3, però aquest agost ha marcat un 10% discretíssim -venia d’un 11,3%-, tot i tenir alguns míssils com la final de la Supercopa (compartida amb TV3). Cuatro, en canvi, ha salvat els mobles i firma un 7,2% a l’agost en línia amb les seves dades durant la temporada regular i que implica baixar només una dècima respecte del juliol.

Espanya

Telecinco enllaça el seu dotzè mes com a líder

Telecinco compleix un any de lideratge ininterromput d’audiència, tot i baixar del 14,6% al 13,2%. Antena 3 puja, però no prou, i es queda en un 13%. La 1 repeteix resultat: un 9%. Cuatro, amb un 7,3% i La Sexta, amb un 6,4%, tanquen el rànquing de generalistes.

stats