TELEVISIÓ
Mèdia27/09/2012

Antena 3 i La Sexta es fusionen

Els dos grups mediàtics s'uneixen en un de sol després que el govern espanyol els suavitzés les condicions fixades per la Comissió de la Competència. Van començar el procés el desembre del 2011.

Joan Callarissa
i Joan Callarissa

BARCELONA.Antena 3 i La Sexta van comunicar ahir a la tarda el seu sí definitiu a una fusió entre els seus dos grups. Tot i això, la unió mediàtica no es farà efectiva fins al dia 1 d'octubre, en què es produirà el "traspàs efectiu del negoci". Segons fonts de Mediapro, seran propietaris d'un 14% de les accions de l'empresa mediàtica resultant. La resta estarà a mans de Grupo Antena 3.

Inscriu-te a la newsletter Keira Knightley repartint estopa: tot el que necessitem aquest NadalTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En un comunicat conjunt, les dues cadenes expliquen que segueixen endavant amb el projecte de fusió que van començar el desembre del 2011, ja que consideren que les condicions per realitzar-la -establertes pel consell de ministres el 24 d'agost i que li permeten comercialitzar la publicitat de manera conjunta- "són compatibles amb el significat econòmic" del projecte que Antena 3 volia desenvolupar i que primer no va acceptar.

Cargando
No hay anuncios

Ara, després del canvi efectuat per l'executiu de Rajoy, la cadena de Planeta ha fet efectiva la fusió amb el grup d'emissores de Mediapro, l'empresa catalana liderada per Jaume Roures. En aquest sentit, les dues expliquen que per això han decidit "continuar" amb els tràmits necessaris per "completar" la fusió d'Antena 3 i de La Sexta.

8 canals a la TDT

Cargando
No hay anuncios

Finalment, Antena 3 assenyala que amb la incorporació de l'oferta televisiva de La Sexta, el nou grup quedarà format per vuit cadenes. Aquestes cadenes seran: Antena 3, La Sexta, Neox, Nova, Nitro, Xplora i La Sexta3 TodoCine. També quedarà incorporada Gol TV, però serà en règim de lloguer. Això, conclou, "fa de la companyia un operador de referència al mercat audiovisual".

El 24 d'agost, el consell de ministres va decidir autoritzar "amb condicions" aquesta fusió i, al seu torn, va modificar algunes de les que havia imposat per a la fusió la Comissió Nacional de la Competència (CNC) el juliol del 2012.

Cargando
No hay anuncios

L'executiu espanyol va explicar, en aquell moment, que modificava algunes de les condicions instaurades per la CNC perquè es poguessin assolir "objectius de regulació sectorial en l'àmbit de la comunicació electrònica i del sector audiovisual". En aquells moments, el govern va emparar la fusió en "raons d'interès general" i en "el manteniment de pluralisme informatiu".

Un cop fet el canvi, Antena 3 va considerar que quedar-se amb La Sexta ja era un bon negoci i, en aquest sentit, es pronuncia el seu comunicat d'ahir. Segons Antena 3, els objectius es produeixen en un context de "consolidació" del sector d'operadors audiovisuals, restricció pressupostària i de contracció del mercat de la publicitat televisiva.

Cargando
No hay anuncios

Entre els canvis més significatius que va incorporar el govern espanyol hi ha modificar la primera condició imposada per la CNC i no obligar l'entitat resultant de la fusió a comercialitzar espais publicitaris a través de societats diferents. És a dir, poder fer ofertes publicitàries conjuntes a tots els 8 canals que ara tindrà al seu poder. També va modificar les condicions sobre el termini de vigència de les condicions a què se supedita l'autorització de la fusió. El termini passa de cinc anys a tres, i prorrogables dos més.

Tot i que cap de les parts no confirmen el percentatge, al voltant d'un 70% de les accions del nou grup estaria en mans d'Antena 3. Les condicions acordades per la fusió preveuen que La Sexta pugui mantenir la seva identitat editorial i la seva autonomia de programació com a cadena. El nou grup i Mediaset, que controla Telecinco i Cuatro, acapararan el 85,5% del mercat publicitari i audiovisual espanyol, segons afirma Infoadex.