Amazon es queda amb 'Operación Triunfo' i farà una nova edició amb gales i canal 24 hores
La plataforma ultima un acord per quedar-se amb l'icònic programa de talents musicals
BarcelonaDesprés de tres anys de descans i una última edició en plena pandèmia, Operación Triunfo torna. El seu retorn, però, serà diferent del que podien esperar els seus seguidors, ja que salta de la televisió en obert (La 1) al món de l'streaming. Segons ha pogut saber l'ARA, Amazon Prime Video està ultimant un acord per fer una nova edició que s'estrenarà a finals del 2023 i principis del 2024. Amb aquesta adquisició, la plataforma s'endinsa en un nou model, ja que passarà a fer gales en directe i preveu tenir un canal 24 hores en el qual es podrà seguir el dia a dia dels concursants. D'aquesta manera, seguirà els passos de La 1, que en l'última etapa d'Operación Triunfo tenia un canal de directe a YouTube.
Des que OT es va agafar un descans, Tinet Rubira, director de Gestmusic, productora que té els drets del programa, havia avançat que el format podia torna apostant exclusivament per l'entorn digital i deixant de banda l'emissió a través de les televisions en obert convencionals. De fet, un dels projectes més recents de la productora ha estat el reality Traitors, que s'ha pogut veure a la plataforma de streaming HBO. Una de les incògnites d'aquesta nova etapa és si OT també tindrà finestra a Twitch, plataforma propietat d'Amazon que altres talent shows, com ara Eufòria, sí que fan servir.
OT és un dels programes de talents musical de referència de l'estat espanyol i ha viscut diverses etapes. El programa va debutar a TVE l'any 2001 i es va convertir en un fenomen social que va capgirar la indústria televisiva i audiovisual. D'aquella primera edició van sorgir cantants com David Bisbal, Chenoa o Rosa López, que va representar Espanya a Eurovisió. L'espai es va mantenir a la pública durant tres temporades, fins que va fer el salt a Telecinco. La privada va produir cinc temporades, fins que el desgast del format va obligar a posar el programa en guaret. No va ser fins cinc anys després, el 2017, que OT va ressorgir amb força i va retornar a la seva llar inicial, La 1.
Tot i que la tercera etapa d'OT no va arribar a les quotes de popularitat de la primera edició històrica, sí que va aconseguir crear un gran fenomen fan. Gestmusic va apostar per una estratègia multiplataforma (canal 24 hores i molta interacció a les xarxes socials) que va permetre que una nova generació d'espectadors descobrís el format. El programa va generar un nou ventall d'ídols musicals, encapçalat per Aitana Ocaña, Amaia Romero i Miki Núñez, entre d'altres.