NOU DISPOSITIU MULTIMÈDIA

Amazon irromp en el mercat de tauletes amb una 'low cost'

Amazon posarà a la venda el 15 de novembre la seva primera tauleta multimèdia, Kindle Fire, per només 199 dòlars. És menys de la meitat que el seu gran rival, l'iPad d'Apple.

Kindle Fire tindrà accés a 18 milions de revistes, llibres, cançons, pel·lícules i programes de tele, entre altres continguts.
Auri Garcia Morera
29/09/2011
2 min

Barcelona."Estem oferint productes premium , i ho estem fent a preus que no són premium ". Així va resumir Jeff Bezos, fundador d'Amazon, les bondats del seu nou producte estrella, la tauleta tàctil Kindle Fire, presentada ahir. El preu baix és el principal argument de venda del producte, que tindrà sistema operatiu Android, pantalla de 7 polzades i 8 GB de capacitat. No tindrà càmera ni connectivitat 3G.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El teòric gran rival serà l'iPad d'Apple, fins ara dominador absolut del mercat. Però les característiques del dispositiu d'Apple són lleugerament superiors. La versió bàsica té una pantalla de 9,6 polzades, 16 GB de capacitat i dues càmeres, però no connectivitat 3G. El preu està molt per sobre: 499 dòlars.

Fins ara, els grans competidors de l'iPad no han aconseguit diferenciar-se'n prou ni en característiques ni en preu. Samsung Galaxy Tab i BlackBerry Playbook costen 469 i 499 dòlars, respectivament.

Continguts i emmagatzematge

A més del preu, un dels grans atractius del Kindle Fire serà la gran oferta de continguts a què tindrà accés. Amazon presumeix d'un catàleg de 18 milions de revistes, llibres, cançons, pel·lícules i programes de televisió, gràcies als seus acords amb proveïdors de continguts. La immensa majoria, això sí, seran continguts en anglès. A més, el fet que es recolzi tant en els serveis al núvol farà que no es pugui comprar des de fora dels Estats Units.

Aquests continguts comprats a Amazon es podran emmagatzemar al núvol sense cap mena de cost. Per tant, no ocuparan espai a la memòria interna de l'aparell. El navegador web també aprofitarà el núvol per oferir una experiència millor. El processament de les pàgines es farà, en part, als servidors d'Amazon, cosa que farà que es carreguin molt més ràpidament.

Nous models i rebaixa de Kindle

A part de la nova tauleta multimèdia, Amazon també va anunciar la introducció de nous models i una rebaixa de preus dels seus lectors de llibres electrònics tradicionals, amb pantalla de tinta electrònica en blanc i negre. La gran novetat serà un model amb pantalla tàctil anomenat Kindle Touch, que tindrà un preu de 99 dòlars. A més de la pantalla tàctil, el dispositiu introdueix altres millores com una interfície d'ús simplificada i la possibilitat de consultar no només definicions sinó també les entrades de Wikipedia de determinades paraules.

Juntament amb el Kindle Touch, arribarà una versió idèntica però amb connectivitat 3G per 149 dòlars. Aquest dispositiu inclourà la connexió de dades gratuïta per tota la vida en un centenar de països, sense contracte ni quotes. El lector bàsic, sense pantalla tàctil, veurà rebaixat el seu preu fins als 79 euros.

Desembarcament a l'Estat

Amazon ha obert la seva sucursal a l'Estat al setembre. Des del dia 14, Amazon.es ofereix un catàleg de llibres, pel·lícules i altres productes enfocats al mercat espanyol, i amb unes tarifes de transport més assequibles que a les versions nord-americana i britànica.

Però de moment la selecció és més limitada i amb menys descomptes que a la resta de botigues. A més, Amazon.es no ofereix als seus clients els dispositius Kindle, ni tampoc llibres electrònics per al mercat espanyol. La introducció d'aquests productes s'espera per a una segona fase.

stats