Així actuen 'El Nacional' i 'Catalunya Diari' per tenir audiència gratis
BarcelonaNo és cap sorpresa que digui que en el món dels mitjans digitals hi ha una lluita descarnada per l'audiència en què sovint es traspassen certes línies vermelles professionals. Avui els vull exposar dos exemples de manual de com dos d'aquests mitjans, El Nacional i Catalunya Diari, van aprofitar uns continguts de l'ARA d'aquest estiu per tenir audiència. Es tracta de la secció de Selena Soro Com ens vam conèixer, on un personatge conegut explica, efectivament, com va conèixer la seva parella. Es tracta de peces periodístiques en què la redactora ha fet tota la feina: ha pensat en la persona, hi ha contactat, li ha fet l'entrevista i ha buscat les fotografies per il·lustrar-la. Evidentment, no es tracta de peces amb un interès informatiu que justifiquen que cap altre mitjà les repiqui, sinó que són un contingut exclusiu per als subscriptors del diari ARA.
Però ves per on que quan aquests mitjans van detectar que una d'aquestes peces, en concret aquella en què el protagonista era el meteoròleg de TV3 Eloi Cordomí, tenia molta audiència, van decidir apropiar-se-la fent la seva pròpia versió, però incloent-hi les declaracions que ell havia fet a l'ARA. Aquí podeu comprovar l'original de l'ARA amb les peces que van fer El Nacional en el seu canal En Blau i Catalunya Diari.
És cert que aquests mitjans diran que com que citaven la font estan coberts i han complert amb el que marca la deontologia periodística, però això és fals. La vida personal d'Eloi Cordomí no és, repeteixo, una informació d'interès general, sinó un contingut exclusiu de l'ARA per als seus lectors. Repicar el tema, encara que sigui citant la font, és l'equivalent a robar la idea d'altri per simplement tenir audiència amb el mínim esforç, exactament gràcies a l'esforç i el talent dels altres. Es tracta d'una pràctica lamentable que, malauradament, està a l'ordre del dia. Però no per això s'ha de deixar de denunciar.