Premsa local

La crisi i les xarxes socials centren les jornades de la Premsa Comarcal i Local

Les conferències s'han celebrat durant dos dies a la Universitat de Vic, sota el títol 'Tendències i necessitats'

El vicepresident de l'ACPC, Carles Ayats, durant l'acte d'inauguració de les jornades
Acn
27/11/2010
1 min

VicLa segona edició de les jornades de la Plataforma Interuniversitària de la Premsa Comarcal i Local es va tancar dissabte a la Universitat de Vic després de dues intenses jornades en les quals es va debatre sobre el futur de la comunicació de proximitat. La crisi econòmica i el paper de les xarxes socials han estat els debats estrella a les jornades. "Som un sector que ha patit grans transformacions els darrers anys que han coincidit amb una crisi econòmica a escala internacional que ha castigat molt els mitjans", ha assenyalat Pere Font, membre de l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC).

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

"Al llarg de les jornades també s'ha parlat de la necessitat d'una redacció integrada, i s'ha comentat que el periodista ha de ser cada vegada més un home/dona orquestra que ha de fer tot el que li calgui", ha afegit Font. Igualment, s'ha insistit en la necessitat d'una "major qualitat de l'escriptura i de la notícia, a més de crear notícies pròpies i no només multiplicar les versions", ha continuat.

D'altra banda, el paper de les xarxes socials als mitjans de comunicació locals també ha generat discussió i debat en aquestes jornades. "Es demana una major exigència de tot el que es publica. No tot s'hi val", ha exigit el representant de l'ACPC.

Les jornades de la Plataforma Interuniversitària tenen l'objectiu d'intensificar el contacte entre el món professional i l'acadèmic, i d'entendre les tendències i necessitats més destacades en la indústria i proposar-hi solucions.

stats