Acord entre l’ARA i el grup Comunicació 21 per optimitzar la informació local metropolitana
També serà una col·laboració en matèria de publicitat i ús de la sala polivalent Espai Línia
BarcelonaL’empresa editora del diari ARA i el grup Comunicació 21, responsable dels diaris gratuïts de proximitat Línia, han signat un acord a tres anys vista amb múltiples fronts, que inclouen la millora dels ingressos publicitaris i també sinergies editorials. La col·laboració permetrà visualitzar continguts hiperlocals de l’àrea metropolitana a les finestres de l’ARA, a l’hora que això donarà visibilitat als continguts que elaboren la vintena llarga de capçaleres que formen part del projecte Línia, i que inclouen un periòdic a cadascun dels districtes barcelonins.
A més, Comunicació 21 facilitarà a aquest diari l’ús de la seva sala Espai Línia, amb la qual cosa es podrà incrementar l’oferta d’esdeveniments. Aquest local, al carrer Girona número 52 de Barcelona, permet la celebració de xerrades i col·loquis en una instal·lació plenament equipada. Una altra dimensió de l’acord és la publicitària: l’ARA s’implicarà en la comercialització de les capçaleres del grup Comunicació 21, que inclouen la revista homònima, dedicada al sector mediàtic, i també les publicacions temàtiques Exterior.cat, Orgull, Espai.Mèdia i Cultura 21. La idea és buscar el màxim valor afegit de la col·laboració, incloent-hi un impuls a les audiències digitals i la millora de l’experiència d’usuari, mantenint cada empresa la seva sobirania editorial.
El president d’Edició de Premsa Periòdica Ara, Ferran Rodés, valora molt positivament l’acord, que permetrà al diari guanyar en proximitat a l’àrea metropolitana. “L’ARA sempre aposta per la informació de qualitat i de proximitat i advoca per la col·laboració entre mitjans de comunicació. Així, aquest acord ha de permetre que la informació lliure i compromesa que es fa des de l’ARA incrementi la seva capil·laritat tant als barris de Barcelona com a la seva àrea metropolitana”, assegura Rodés.
Per la seva banda, David Centol, editor del grup Comunicació 21, defensa la col·laboració empresarial entre els diferents operadors per, en un entorn cada cop més complex, poder enfortir les estructures i ser més competitius. “L’acord suposa un reconeixement als periòdics Línia tenint en compte l’excel·lent reputació de la marca ARA”, afirma Centol. L’editor opina que “el futur de la comunicació passa pel món local” i que “aquest acord consolida encara més el valor de Línia a l’àrea metropolitana”.