CRÍTICA XARXES

Pebble: independència tecnològica efímera

Una polsera Fitbit
i Albert Cuesta
07/12/2016
2 min

Fitbit, la marca de polseres registradores d’activitat física, ha comprat Pebble, el fabricant de rellotges connectats que van ser dues vegades el projecte més popular de la plataforma de micromecenatge Kickstarter. La fusió sembla lògica. Els productes de les dues empreses són complementaris: gairebé un de cada quatre dispositius electrònics per portar posats -els anomenats wearables - venuts al món és un Fitbit, però la majoria són braçalets bàsics per comptar passes, mentre que Pebble està centrada en els rellotges. A més, les dues marques han compartit l’obsessió pel baix consum de bateria, amb pantalles poc vistoses però molt eficients, que les distingeix de gegants de l’electrònica de consum com Samsung i Apple.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Ara bé, els detalls de la compra refreden considerablement l’eufòria per aquesta subcategoria de dispositius. Sembla que Fitbit no pagarà més de 40 milions de dòlars per Pebble, molt lluny dels 740 milions que Citizen oferia l’any passat. Potser és que la majoria dels interessats en un rellotge connectat ja en tenen un: segons IDC, el trimestre passat se’n van vendre 2,7 milions, la meitat que l’any anterior. Les vendes d’Apple Watch van caure un 71%, Motorola i Huawei no tenen previst renovar els seus models i només Samsung s’hi està esforçant amb el nou Gear S3.

El pitjor és que Fitbit pretén abandonar la producció dels rellotges Pebble: només li interessen el software i els enginyers per incorporar-los als seus propis productes. Pinta malament de cara als usuaris que no es volen casar amb cap marca: les dades d’activitat física captades pels rellotges Pebble es poden integrar en les aplicacions de salut digital de Google i Apple per analitzar la seva correlació amb altres variables. En canvi, les polseres i les bàscules de bany Fitbit no es comuniquen amb cap dels dos sistemes i t’obliguen a fer servir la seva aplicació, que no admet cap dispositiu de tercers. Els jardins tancats també tenen les de guanyar en l’àmbit de la salut connectada.

stats