‘Joc de cartes’: punt i seguit
El programa, que s’ha convertit en la revelació del curs televisiu, tanca avui la temporada amb un especial, però la setmana que ve ja torna amb nous capítols de to estiuenc
BarcelonaSi TV3 hagués de fer com els concursants de Joc de cartes i valorar, de l’1 al 10, els nous formats que s’han incorporat a la graella aquesta temporada, el programa que presenta Marc Ribas ho tindria tot de cara per aconseguir la victòria. El concurs de cuina ha sigut la gran revelació del curs televisiu a Catalunya. A falta del capítol d’aquesta nit, que tancarà la temporada, ha obtingut una audiència mitjana de 402.000 espectadors i un 16,2% de quota de pantalla, un resultat molt superior al 10,3% que ha acumulat TV3 des de l’abril fins ara, és a dir, durant els quatre mesos que el format ha estat en antena. A més, el programa ha aconseguit fer forat entre els joves, un perfil de públic del qual la cadena pública està especialment necessitada: entre les persones d’entre 13 i 24 anys, Joc de cartes ha fet un share del 23,7%, i en la franja de 25 a 44 anys ha arribat al 19,8%. I encara una altra fita: el format no s’ha desinflat a mesura que passaven les setmanes, sinó que ha mantingut el bon rendiment fins al final i no s’ha ressentit del fet de tancar la temporada al juliol, un mes en què el consum televisiu baixa. De fet, el capítol més vist, amb 462.000 seguidors i un 18,6%, va ser el de fa dues setmanes.
Després de l’especial de dijous passat, en què diversos exconcursants van visitar el restaurant on treballa Marc Ribas, avui a les 21.55 Joc de cartes oferirà un resum de la temporada que “recordarà els restauradors més divertits i els més estimats i reviurà els moments més emocionants del programa i els de màxima tensió”, segons TV3. També hi haurà temps per repassar quins són els restaurants que han obtingut la millor i pitjor nota, i per mostrar “moments inèdits i preses falses”.
A l’estiu sí, a la tardor no
A partir de la setmana que ve, però, Joc de cartes continuarà acompanyant els espectadors de TV3 cada dijous a les 22.30. Ho farà amb quatre entregues noves de to estiuenc que buscaran els millors xiringuitos i terrasses de la Costa Brava, la Costa Daurada, la ciutat de Barcelona i la Catalunya interior, i amb un cinquè capítol especial que tancarà la temporada d’estiu. Els nous programes, que s’acabaran de rodar aquesta mateixa setmana, incorporaran algunes novetats respecte al format habitual: a cada capítol hi participaran només tres locals, i a més els restauradors no competiran sols, sinó que cadascun estarà acompanyat d’una altra persona que hagi escollit. També canviarà el nombre de categories a valorar de cada establiment (seran quatre en comptes de les cinc habituals) i el premi per al guanyador, que es redueix a 3.000 euros.
El programa, doncs, no s’atura per vacances, però sí que descansarà durant la tardor. Ara mateix, TV3 i la productora del format, Magnolia, encara no han decidit si hi haurà noves temporades del concurs, tot i que el bon rendiment i el fet que s’hi hagi donat continuïtat durant l’estiu (cosa que inicialment no estava prevista) fan difícil imaginar que la seva trajectòria s’acabi aquí. En tot cas, Ribas es mostra absolutament predisposat a gravar-ne més capítols: “De ganes, en tenim moltíssimes. No sabem si podrem fer-ho, perquè la graella encara no està decidida, però ha funcionat molt bé i tenim base per continuar”, ha explicat el presentador a l’ARA.
Ribas assegura que està “molt content” de l’experiència. “Hem après moltes coses, hem conegut una pila de restaurants i de restauradors i m’han inspirat molts plats per al Cuines ”, diu el xef, que també condueix l’espai de receptes dels migdies de TV3. Segons ell, a més, l’adaptació del format que Magnolia ha fet per a la pública catalana corregia alguns aspectes que no li agradaven del programa original. “Tal com era, jo hauria descartat participar-hi. A Itàlia, per exemple, és el presentador qui entra a la cuina, obre els calaixos... Jo no soc ningú per fer això! I també era més aburgesat, i nosaltres hem intentat fer-ho amb un punt de sentit de l’humor”, explica. Segons ell, malgrat les tensions viscudes en molts capítols, “tots els restaurants que hi han participat han tingut una gran repercussió”. I sentencia: “Afavorir la feina dels altres t’omple de satisfacció”.
El format arribarà al País Basc i a Madrid
L’èxit que Joc de cartes ha tingut a TV3 ha despertat l’interès d’altres canals autonòmics espanyols, i ja n’hi ha dos que han comprat els drets del format per emetre’n la seva pròpia versió durant la temporada vinent. La primera a fer el pas va ser la televisió pública basca, que el 19 de juny va avançar que estrenaria el programa a la tardor. En aquest cas, la producció anirà a càrrec de Magnolia i New Media Euskadi, i a cada capítol hi participaran “quatre restaurants d’Euskal Herria”. Pel que fa al canal madrileny, ho ha anunciat aquesta mateixa setmana i de moment no ha posat data a l’estrena del programa.
El format va néixer el 2013 a Alemanya i abans d’arribar a TV3 s’havia adaptat a França i a Itàlia.