Audiències
Mèdia27/12/2022

8TV té un problema, i es diu 1%

Els nous programes no estan aconseguint elevar de manera significativa la quota de pantalla de la cadena

BarcelonaA principi de temporada, 8TV va fer un esforç per fitxar alguns noms coneguts pel gran públic, amb l’ànim d’aixecar el sostre d’audiència. Un trimestre més tard, les xifres encara no han aconseguit superar la barrera psicològica de l’1% que, en el sector, marca el llindar de la irrellevància: tan sols un mes –a l’octubre– van aconseguir sortir del zero coma alguna cosa per anotar un 1% pelat, i des d’aleshores han caigut al 0,7%. I els nous programes no estan fent aportacions significatives per apujar la quota de pantalla global de la cadena. Aquesta és l’anàlisi dels principals espais actuals de 8TV des del setembre fins a la setmana de Nadal. (Nota metodològica: alguns programes concorren a les audiències partits en dos, per tal d’assegurar que com a mínim un segment obté un percentatge de seguiment relativament alt. Les dades que es presenten aquí són sempre del conjunt de l’emissió, com fa sempre aquest diari.)

Quota de pantalla mensual de 8TV
Cargando
No hay anuncios
Els programes de 8TV
Quota d'audiència en % i nombre d'espectadors

El Pentàgon

El programa de Vicent Sanchis està patint, ja que competeix amb el Telenotícies vespre i el programa de prime time de TV3, que solen ser les dues emissions més vistes del dia. Ara com ara el miren 14.000 espectadors de mitjana, la qual cosa representa una quota de pantalla del 0,7%. Aquest espai d’anàlisi de l’actualitat acusa grans variacions d’un dia a l’altre. En el seu episodi de màxima audiència va aconseguir interessar un 1,6% del públic, però hi ha hagut dos dies que ha aparegut als audímetres pels pèls, ja que li han atorgat un 0,1% i 2.000 espectadors.

Cargando
No hay anuncios

El Fax de 8TV

Amb la seva picada d’ulls a l’extint programa FAQS de TV3, Eduard Pujol és qui millor salva els mobles. El programa de debat polític que dirigeix marca 23.000 espectadors de mitjana i un 1,5% de share. El seu millor moment va ser l’1 d’octubre, coincidint amb l’aniversari del referèndum d’independència: el segon tram d’aquell capítol especial va pujar a l’1,9%, amb 28.000 catalans connectats de mitjana.

Cargando
No hay anuncios

La Fàbrica

Gabriel Rufián va decidir incorporar el seu programa d’entrevistes a la graella de 8TV i, des d’aleshores, ha aplegat 16.000 espectadors de mitjana, per a una quota de pantalla del 0,8%. Hi ha un episodi que destaca per sobre de tota la resta: la seva conversa amb el presentador Quique Peinado va enfilar-se fins als 65.000 seguidors i un 3,2%.

Cargando
No hay anuncios

OpinaCat

8TV és hereva de l’antic Canal Català i un dels programes veterans que ha aconseguit fer el traspàs és OpinaCat, presentat pel monjo franciscà Carlos Fuentes. Les seves dades, a mitja tarda, són igualment glacials: 9.000 persones se’l miren de mitjana, per a un share del 0,8%.

Cargando
No hay anuncios

El Circ, de Frank Blanco

La temporada passada Frank Blanco era qui aconseguia millors resultats, amb 22.000 seguidors diaris de mitjana i un 1,3%. Aquest trimestre repeteix quota de pantalla, amb un 1,3%, i millora lleugerament la seva base de fidels, amb 25.000 connectats. En un dels seus segments –el programa es presenta fraccionat– va arribar al seu màxim de quota de pantalla, amb un 2,6%, entre les 23.23 h i les 00.32 h.

Cargando
No hay anuncios

Ares Revolution

El programa sobre sexualitat i erotisme d’Ares Teixidó va ser una de les apostes dels nous propietaris de 8TV quan li van comprar al Grupo Godó la televisió. Però els mals resultats d’audiència van fer que el programa marxés de la programació diària per instal·lar-se a les nits dels divendres i els diumenges. De nou, i a pesar de la temàtica calenta, el programa deixa bastant freda l’audiència: només 11.000 espectadors se’l miren, un 0,9% dels que, a aquella hora, estan mirant la televisió lineal.

Cargando
No hay anuncios

Bonanza

Un dels estigmes que arrossega secularment 8TV és el de farcir la seva graella de sèries de l’any de la picor, per tal de no haver d’invertir en programació pròpia a les franges menys productives. Si durant l’etapa de Godó les inacabables reemissions de S’ha escrit un crim van marcar època, ara és el western Bonanza (1959-1973) qui assumeix aquesta desagraïda missió. El cas és que, malgrat tot, aconsegueix 10.000 espectadors i un 0,7%, de manera que es pot mesurar amb algunes de les apostes d’aquesta temporada.

Cargando
No hay anuncios

El perfil de la cadena

Els nous gestors de 8TV volen que la cadena sigui vista com una alternativa més provocadora i jove que TV3. De moment, però, no ho estan aconseguint: el 49,9% dels seus espectadors tenen 65 anys o més. I un 34,9% pertanyen al grup d'entre els 45 i els 64 anys. Això fa que només el 13,5% dels espectadors siguin de la cobejada franja d'entre els 25 i els 44 anys. I tan sols l’1,7 tenen 24 anys o menys. Pel que fa a gènere, no hi ha cap biaix: el 51% dels que la miren són homes i el 49% restant dones. Sí que s’observa, en canvi, un biaix en el posicionament socioeconòmic dels espectadors: el grup més nombrós és el de nivell mitjà, amb un 38,1%, però seguit de molt a prop del 36,5% dels que tenen rendes baixes. Per nuclis de residència, més de la meitat del públic (53,6%) se la mira des de municipis de menys de 50.000 habitants.  

Com és qui mira 8TV?
Dades del setembre al desembre de 2022