Veritas tanca la polèmica pel català: aquests són els acords per evitar el judici
Etiquetarà els productes en català, les comunicacions publicitàries seran al 50% en català i formarà els treballadors en disponibilitat lingüística
BarcelonaEl maig passat, la Plataforma per la Llengua va treure a la llum un possible cas de discriminació lingüística contra una treballadora de Veritas. La dependenta, que defensava que va ser acomiadada per parlar català i fins i tot va aportar una conversa enregistrada amb l'encarregat com a prova, va presentar una demanda als jutjats. L'empresa ho negava categòricament i assegurava que no donava directrius lingüístiques en contra de fer servir el català. Avui s'hauria d'haver celebrat el judici, però finalment Veritas ha arribat a un acord amb la Plataforma per la Llengua, que ha assessorat la treballadora, i ha signat diversos compromisos en favor del català per evitar el judici.
Veritas es compromet, a partir del 2024, a etiquetar els seus productes en català, tant els de la marca Veritas com els de Viridis. D'aquesta manera, l'empresa catalana s'adequarà al Codi de Consum de Catalunya, que obliga que l'etiquetatge, les instruccions, les factures i els pressupostos estiguin en català. També publicarà el 50% de les comunicacions a les xarxes socials en català (fins ara només un 30% de comunicacions a Instagram, Facebook i X eren en aquesta llengua) i formarà els seus treballadors en sensibilització lingüística. Per fer seguiment d'aquests compromisos s'ha nomenat un interlocutor.
Veritas també ha acceptat readmetre la treballadora, tot i que ella prefereix no tornar-hi i rebrà una indemnització.