Internacional26/09/2013

La companyia ferroviària francesa havia detectat deficiències a la via on va descarrilar un tren a París

El diari francès 'Le Figaro' revela alguns defectes en els informes de la Societat Nacional de Ferrocarrils Francesos

Efe
i Efe

ParísEl diari francès 'Le Figaro' ha publicat aquest dijous diversos informes de la Societat Nacional de Ferrocarrils Francesos (SNCF) d'inspecció de les vies de l'estació de Brétigny-sur-Orge, on es va produir el descarrilament d'un tren el 12 de juliol en què van morir set persones.

Inscriu-te a la newsletter Breu discussió amb una corresponsalEl que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

El diari revela que en diferents documents s'informa de fissures i l'absència d'un cargol en una peça metàl·lica que unia els rails, que posteriorment es va despendre i va quedar en un canvi d'agulles, fet que podria haver provocat el descarrilament.

Cargando
No hay anuncios

Segons aquests informes, amb data del 21 de febrer, els inspectors havien anotat la falta d'un dels quatre cargols en la peça que subjectava els rails. El problema no es va reparar i podria ser una de les causes que haurien pogut provocar el descarrilament del tren.

El 4 d'abril, els treballadors van indicar que hi havia fissures en un dels carrils en els quals va saltar la peça que uneix els rails.

Cargando
No hay anuncios

Una línia amb 400 trens diaris

Treballadors de la companyia SCNF han reconegut sota l'anonimat que si aquestes averies s'haguessin arreglat, l'accident no s'hauria produït.

Cargando
No hay anuncios

Aquestes revelacions s'afegeixen a l'informe intern de la SNCF, conegut aquest dilluns, en el qual s'apuntava a errors en el manteniment de la via per explicar el descarrilament.

A l'estació de Brétigny-sur-Orge, a uns trenta quilòmetres al sud de París, per on circulen uns 400 trens diaris, s'havia fet l'última revisió del canvi d'agulles el 4 de juliol, vuit dies abans del sinistre.