El nord d'Àfrica torna a atreure empreses
Firmes catalanes aprofiten les oportunitats de negoci a Tunísia, Egipte, Algèria i el Marroc
BarcelonaEl nord d'Àfrica és un mercat proper, en expansió i que ofereix a les empreses catalanes importants oportunitats, en contrast amb l'Europa immersa en la crisi econòmica. La Primavera Àrab ha fet trontollar tota la regió, amb les revolucions de Tunísia, Egipte i Líbia. També amb la resposta política dels règims del Marroc i d'Algèria, que han pogut apaivagar l'onada de canvi, l'un amb una tímida reforma constitucional, i l'altre a còpia de subvencionar la població amb els beneficis dels hidrocarburs. Els interessos catalans a la regió s'estan adaptant a les noves realitats més ràpid del que sembla.
El Marroc: Estabilitat política i govern islamista de tall liberal
El Marroc és un mercat natural per a les empreses catalanes. La ràpida reacció del rei Mohamed VI davant la revolta a Tunísia, amb una limitada reforma constitucional i la convocatòria d'eleccions que van portar al poder els islamistes moderats del PJD són una de les claus per explicar que el país quedés al marge de l'onada de canvis de la Primavera Àrab. La proximitat, el fet que quatre milions de marroquins parlen castellà i la seva posició com a porta d'entrada a tot el continent africà són els atractius del Marroc.
Algèria: Un país ric, estable i amb una població jove i formada
Tunísia: Un govern postrevolucionari que aposta per la inversió estrangera
Líbia: Un mercat tancat i una realitat inestable
Egipte: Un mercat enorme i amb grans necessitats
Podeu llegir-ho a l'Ara Premium, on també trobareu els casos d'una empresa catalana que produeix embotits per al mercat musulmà, tres empreses catalanes que van viure la revolució tunisiana i dades que apunten que Seat s'aboca a exportar a tota la regió.