Les restes d'avió localitzades a la Reunió arriben a París perquè es determini si són de l'MH370

Aquest dimecres es podria confirmar si es tracta o no de l'aparell de Malaysia Airlines desaparegut, tot i que les conclusions de la investigació no s'esperen fins d'aquí a algunes setmanes, segons informen mitjans francesos

El fragment d'ala ha embarcat aquesta nit a l'aeroport de la Reunió en direcció París / AFP
Efe
01/08/2015
2 min

ParísParís ja ha rebut el fragment d'avió trobat aquesta setmana a l'illa francesa de la Reunió sense rastre fa més d'un any amb 239 persones a bord. Tres dies després d'haver-se descobert en aquesta illa a l'oest de l'oceà Índic, el tros de 'flaperon' -superfície de control de l'avió situada a l'ala que actua com a aleró i solapa a la vegada- ha arribat a l'aeroport d'Orly. Aquest mateix dissabte s'enviarà a Balma, als afores de Tolosa (sud de França), on hi ha el DGA TA, un laboratori que depèn del ministeri de Defensa francès especialitzat en investigacions tècniques sobre accidents d'avions.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

El peritatge del fragment, però, no començarà fins dimecres, marge concedit per garantir l'arribada de tots els experts. L'anàlisi s'efectuarà en presència d'un jutge d'instrucció, de la secció d'investigació de la Gendarmeria de Transport Aeri (SRGTA), d'un membre de l'Oficina Francesa d'Investigació i Anàlisi (BEA), d'un expert aeronàutic malaisi i d'un representant de les autoritats judicials d'aquest país. El fabricant aeronàutic nord-americà Boeing va anunciar ahir a més l'enviament d'un equip tècnic a França per col·laborar en aquesta tasca.

L'objectiu de l'anàlisi serà esbrinar el número de sèrie de la peça, amb el qual se'n determinarà la procedència, i posteriorment investigar qualsevol element que permeti explicar si l'aparell va explotar durant el vol o si va impactar directament contra l'aigua.

Segons els mitjans francesos, aquest mateix dimecres es podria saber si les restes són de l'avió desaparegut, tot i que les conclusions de l'anàlisi no s'esperen fins d'aquí a setmanes. La maleta que també es va trobar a l'illa de la Reunió, per la seva banda, quedarà en mans de l'Institut d'Investigació Criminal de la Gendarmeria Nacional Francesa (IRCGN), als afores de París. A la platja de la Reunió es va localitzar, a més, una ampolla amb inscripcions en xinès i una altra en indonesi, però el seu bon estat de conservació fa pensar que podrien procedir d'algun vaixell de pesca.

L'únic Boeing 777 sinistrat a la zona en els últims anys

El ministre australià de Transports, Warren Truss, va assenyalar aquest dijous que el fragment es va localitzar en una ruta que concorda amb les anàlisis del possible trajecte de l'avió desaparegut, però va advertir que és improbable localitzar la resta de l'aeronau. Austràlia també va insistir un dia després que "cada vegada és més segur" que les restes pertanyin a l'avió malaisi, una tesi compartida per les autoritats malàisies, que asseguren que aquest tros és d'un Boeing 777 -el mateix model de l'aparell de Malaysia Airlines.

Això descartaria que les restes localitzades a l’illa de la Reunió fossin d’un altre avió sinistrat, tal com dijous apuntaven algunes de les hipòtesis, ja que els últims aparells que van tenir accidents en aquesta mateixa zona de l’Índic van ser un Boeing 767, l’any 1996; un avió bimotor, l’any 2006, i un Airbus 310-300, el 2009.

stats