França comença a analitzar avui les suposades restes de l'avió malaisi desaparegut

Si es confirma que es tracta d'un fragment de l'MH370 de Malaysia Airlines, els investigadors confien en poder establir si l'aparell va explotar en l'aire o si va caure al mar

DOS METRES DE FERRALLA EN LA IMMENSITAT DE L’OCEÀ 
 Membres de la policia de la Reunió retiren el que podria ser l’ala del Boeing 777 desaparegut a gairebé 6.000 quilòmetres de distància. La peça serà analitzada a França.
Efe
05/08/2015
2 min

ParísExperts francesos i malaisis comencen a analitzar aquest dimecres els fragments d'avió trobats la setmana passada a les costes de la illa de Reunió, a l'oceà Índic, per establir si es van pertànyer al Boeing 777 de Malaysia airlines desaparegut al març de 2014 amb 239 persones a bord.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

Les indagacions sobre el vol MH370, dirigides per la Justícia francesa, aniran a càrrec del Buró d'Investigacions i Anàlisis (BEA) i tenen lloc al laboratori de la Direcció general d'Armament i Tècniques Aeronàutiques de Balma, a la perifèria de Tolosa, al sud del país. Als afores de París, a l'Institut d'Investigació Criminal de la Gendarmeria Nacional francesa, s'examinarà, per altra banda, un tros de maleta trobat dijous passat també a la Reunió.

Els experts intentaran trobar números de sèrie en els fragments que es creu van poder pertànyer al desaparegut avió, així com restes de pintura que poguessin establir si va pertànyer a Malaysia Airlines. "Cada companyia aèria pinta els seus avions d'una certa manera i hauríem de poder identificar si la pintura prové de Malaysia Airlines", va explicar a la premsa l'antic director del BEA Jean-Paul Troadec.

Les autoritats malàisies ja van confirmar la setmana passada que els dos metres de flaperón trobat, una superfície de control de l'avió situada a l'ala que actua com aleró i solapa, provenen efectivament d'un Boeing 777 nord-americà. A França s'intentarà corroborar aquesta informació i determinar si pertanyen a l'esmentat avió de l'aerolínia malàisia, hipòtesi molt probable ja que no es coneix un altre sinistre d'un avió d'aquest tipus en l'hemisferi sud.

A més d'identificar l'aparell, els tècnics intentaran aportar dades sobre què va poder passar perquè algú apagués els sistemes de comunicació i el vol desaparegués dels radars 40 minuts després d'haver sortit de Kuala Lumpur el 8 de març del 2014 amb destinació a Pequín. Els experts confien que es pugui establir si l'aparell va explotar en l'aire i es va desfer en trossos o si va caure sencer al mar. També s'espera que es pugui aclarir on es va estavellar l'avió, a partir de l'anàlisi dels crustacis que s'han instal·lat en aquest tros de fusellatge perdut durant 16 mesos en aigües de l'oceà Índic.

La investigació de la Fiscalia parisenca contempla els càrrecs d'homicidi involuntari i de presumpta destrucció intencionada d'aquest aparell.

stats