Tours a 4.000 euros la setmana i bicis a partir de 8.000 euros
El perfil del cicloturista a Girona és d'alt estànding
GironaAquesta temporada, el turisme ciclista a Girona ha recuperat els nivells d’abans de la pandèmia i el sector preveu que continuarà creixent els pròxims anys. Segons l’estimació d’Eduard Kirchner, propietari de CicloTurisme, empresa degana del sector a Girona, aquesta temporada arreu de la demarcació hauran vingut entre 20.000 i 25.000 cicloturistes. Lògicament, amb una xifra així no hi ha un únic perfil de visitant. “Grosso modo, nosaltres tenim un 50% d’estatunidencs i canadencs i un 50% de turisme nord-europeu. Però també tenim brasilers, mexicans, australians, indis, etc.”, explica Kirchner.
“En el nostre cas ens hem especialitzat en turisme nord-americà, que representa el 95% o més dels clients que tenim”, diu Jaume Cabruja, propietari de Bikecat. A Centre Biker Girona la cosa està més repartida. “Una mica més de la meitat és gent que ve a fer ciclisme esportiu recreatiu i bàsicament és un turista europeu: anglès, irlandès, belga, alemany, etc. Tenir Ryanair a Girona i Barcelona ajuda molt –explica Luis Muñoz–. Després hi ha el client català i espanyol que lloga una bici per fer la ruta del Carrilet amb la família en un dia, i finalment hi ha els que venen a fer vacances en bicicleta, que solen ser nord-americans i holandesos. És un turista que vol una bici còmoda, amb alforges, i fer uns 50 quilòmetres al dia”.
Turisme d’alt poder adquisitiu
Tots coincideixen que, sobretot, els nord-americans acostumen a tenir un important poder adquisitiu. “El client que tenim és d’un nivell alt tirant a molt alt”, diu Cabruja. També és el cas d’Eat, Sleep, Cycle. “Solen ser nord-americans que venen 15 dies aquí, l’home fa un tour de 7 dies, la família s’està en un hotel a la costa i després se’n van tots una setmana a voltar”, explica Francesc Ramió. “És gent que vol que els vagis a buscar a l’aeroport amb un cartell amb el seu nom i que els hi donis tot fet. No tenen cap problema a pagar fins a 4.000 euros per un tour d’una setmana”, afegeix Ramió, que explica que els ofereixen “un servei de 5 estrelles experiencial”. “La bici més barata que els deixem val 8.000 euros o més i la línia de la nostra roba i accessoris va en consonància. Un mallot nostre costa a partir de 100 euros”, diu el director de màrqueting d’Eat, Sleep, Cycle.
“A vegades tenim clients que venen de Kuwait, Qatar o els Emirats Àrabs Units i que es poden gastar ells sols més que vint turistes anglesos. Poden comprar bicicletes de 15.000 euros sense cap problema, accessoris al marge”, diu Muñoz. “Entre els nord-europeus també n’hi ha que tenen aquest alt poder adquisitiu, però generalment és un turista que mira més prim, que es fixa més en els preus. I també depèn de les edats, això”, diu Kirchner. En aquest aspecte coincideixen les altres empreses consultades.
També remarquen la importància del turisme de ciclisme esportiu recreatiu: ajuda a desestacionalitzar, perquè comença per Setmana Santa i arriba fins a mitjans novembre, però al juliol i l'agost gairebé no n’hi ha per la calor que fa i pel gran trànsit que hi ha a les carreteres gironines. La seguretat a les carreteres i el respecte que els tenen la gran majoria de conductors són un altre aspecte que valoren molt els ciclistes. “Això ajuda que molts repeteixin. De fet, molts ens feliciten per això. I quan hi ha algun problema sol ser amb conductors molt joves, molt grans o que són de fora”, conclou Kirchner.