L'excursió

El tram salvatge de la platja de Castell fins a Roques Planes

Una vegada al final es pot gaudir d'un bany amb vistes a les espectaculars illes Formigues

Daniel Bonaventura
Una de les platges que es troben al llarg de la ruta entre Castell i Roques Planes.

Platja de Castell – Roques Planes – platja de Castell

• Recorregut: 6 km
  • Desnivell: 120 m
  • Temps estimat: 3 h

Deixem el cotxe a l’aparcament (de pagament en temporada alta) de la platja de Castell de Palamós i ja som lliures per caminar. Baixem fins a la platja i ens dirigim cap al nord. Pugem fins a les restes arqueològiques de l’antic poblat ibèric, que fa meditar sobre la capacitat de supervivència humana en aquest indret paradisíac, sí, però també salvatge. Continuem caminant, que ve més pujada. El puig d’en Roure ens espera a 31 metres sobre el nivell del mar amb espectaculars vistes a vol d’ocell. Això és un constant puja i baixa entre pins i pedres que obliguen a vigilar on posem els peus. Podem triar diferents camins. El que puja a la cova d’en Puig Gener assoleix 56 metres d’altura. Al fons se’ns ofereixen cala Corbs, cala Estreta i cala de Roca Bona per fer una primera capbussada.

El nostre destí és la cala següent, Roques Planes, coneguda també com Roques Blanques per la blancor de la roques que hi ha, de curioses formes arrodonides i que es presten a estendre-hi la tovallola. Com una taca de rovell enmig del blau marí, tenim al davant l’espectacle lluminós de les illes Formigues. Alguns s’aventuren i hi arriben nedant.

1. Sortim des de la platja de Castell, a Palamós (si hi arribem amb cotxe, el podem deixar a l'aparcament, que és de pagament en temporada alta).
  2. Ens dirigim cap al nord. Pugem fins a les restes arqueològiques de l’antic poblat ibèric.
  3. Continuem caminant fins al puig d’en Roure, a 31 metres sobre el nivell del mar.
  4. Continuem la ruta en un constant puja i baixa entre pins i pedres. Podem triar diferents camins: optem pel que puja a la cova d’en Puig Gener, que assoleix 56 metres d’altura.
  5. Al fons se’ns ofereixen cala Corbs, cala Estreta i cala de Roca Bona per fer una primera capbussada.
  6. El nostre destí és la cala següent, Roques Planes, coneguda també com Roques Blanques per la blancor de la roques que hi ha.
  7. Davant nostre destaca l'espectacle de les illes Formigues. Alguns hi arriben nedant.