Victoria's Secret torna a les passarel·les després de sis anys de reflexió
Sis anys després de fer l'última passarel·la, la firma de roba interior ha tornat a desfilar a Nova York
BarcelonaEl novembre del 2018 els àngels de Victoria's Secret van sortir a desfilar per última vegada per donar un període de reflexió llarg als ideòlegs d'una de les desfilades de moda més icòniques de la indústria. Durant aquests anys els despatxos de la gran firma de llenceria han estat fent un "viatge increïble" per convertir-se en "els principals defensors de les dones del món", a l'adonar-se que les audiències televisives de les desfilades minvaven any rere any i que algunes de les models havien expressat la seva incomoditat per ser tractades merament com a aparadors de desig.Però les expectatives de veure una passarel·la renovada i representant de la diversitat de cossos –com la seva firma competidora Fenty, de Rihanna– han quedat frustrades en el retorn de la desfilada de Victoria's Secret aquest dimarts a Nova York.
Per la llarga i ampla passarel·la van passar 52 models de 25 països diferents i, sobretot, d'edats diferents. Ara bé, malgrat que a priori les dades semblen guanyar la partida de la diversitat, l'aposta no va suposar una varietat de cossos de dones, sinó la rèplica dels mateixos models de bellesa en edats diferents. Un exemple d'això va ser la presència de Carla Bruni, Eva Herzigova i Kate Moss, algunes de les icòniques models dels anys 90, que van desfilar a la part final d'una passarel·la que va durar més de mitja hora.
Aquesta vegada els espectadors que van voler seguir el xou de forma digital ho van fer a través d'un directe de YouTube, una decisió que implicava un risc menor que la difusió de la passarel·la per televisió, la qual havia tingut una audiència en davallada en els últims anys. També es va descartar la col·laboració amb Amazon Prime Video, ja que l'any passat s'hi va emetre una desfilada tipus documental i té una puntuació d'1,7 estrelles sobre 5. Així doncs, la desfilada ha quedat enregistrada a YouTube, on tan sols apareixen les visualitzacions acumulades, que en menys de dotze hores ja s'enfilen als 12 milions.
Una passarel·la convertida en xou i la sorpresa d'Adriana Lima
La model que va obrir la desfilada va ser Gigi Hadid, una de les tops estrella de la firma abans que entrés en crisi. Unes grans ales de color rosa pastel van desplegar-se per donar pas a l'icònic àngel de la firma, que, segons va explicar ella mateixa, va rebre el consell de la seva amiguíssima Taylor Swift per brodar la salutació davant les càmeres. Més tard també va posar davant les càmeres i el públic –amb les cares reconeixibles de Queen Latifah o Cardi B– les mítiques Doutzen Kroes, Irina Shayk i Taylor Hill.
La sorpresa de la tarda va ser la participació en la desfilada d'Adriana Lima, que en l'última passarel·la del 2018 havia afirmat que no tornaria a participar-hi. "No tornaré a treure'm la roba per una causa tan buida [...]. Estic cansada de les imposicions. Nosaltres, com a dones, no hauríem de continuar vivint en un món amb aquests valors tan superficials. No és just per a nosaltres i, més enllà de la justícia, és insà físicament i mentalment que la societat ens imposi com hem de ser, com hem de comportar-nos, com hem d'estar físicament". Però sis anys després les paraules de Lima han quedat enrere i la model, de 43 anys, ha tornat a una passarel·la que, tot i els anys d'impàs, segueix repetint els mateixos clixés. Durant el xou hi va haver l'amenització musical de Tyla i la rapera tailandesa Lisa, i la festa va acabar amb l'actuació magnificent de Cher.