Victoria's Secret abandona definitivament els seus àngels per incorporar activistes

La primera col·lecció de la seva nova era l'ha firmat Stella McCartney

Sara Sampaio al darrer xou de Victoria's Secret
2 min

BarcelonaVictoria's Secret, la marca de llenceria que durant anys va definir a escala planetària què era sexi, ha fet un gir amb el qual busca donar poder a les dones i deixar de reforçar uns estereotips de bellesa inassolibles per a la majoria de la població. "A Victoria's Secret, estem fent un viatge increïble per convertir-nos en els principals defensors de les dones del món. Aquest és un gir dràstic per a la nostra marca, i és un gir que acollim des del nostre interior", ha dit en un comunicat el seu conseller delegat, Martin Waters, per defensar l'actualització dels seus cànons.

L'empresa, que havia quedat comercialment en un segon pla després que es popularitzés el moviment body positive i augmentés l'acceptació del missatge feminista, ha posat la seva imatge en mans de set figures amb "èxit" i una "passió comuna pel canvi positiu" per definir el futur de la que considera la marca femenina més reconeixible. Entre elles hi ha la futbolista i activista de la comunitat LGTB Megan Rapinoe, l'actriu i empresària Priyanka Chopra Jonas o la primera model trans que va desfilar per a la firma, Valentina Sampaio, que formen The VS Collective, encarregat de crear "col·leccions revolucionàries" i generar suport per a "causes vitals per a les dones".

En el seu compte de Twitter, Rapinoe va opinar ahir que les portaveus elegides són "icones del nostre temps" i ha avançat que treballarà per "mostrar a totes les dones la seva bellesa i poder individual i col·lectiu" des de la firma, que ha reestructurat també la seva cúpula executiva per tenir una majoria de dones. En una entrevista amb el New York Times, Rapinoe va anar més enllà i va descriure el missatge "patriarcal i sexista" que enviava amb la seva imatge l'anterior Victoria's Secret –pensada "des d'una òptica masculina i a través del que desitjaven els homes"– com a "realment perjudicial ".

Una de les primeres iniciatives de The VS Collective serà un podcast en què les "fundadores" del grup compartiran les seves històries i experiències amb la periodista Amanda de Cadenet, que també és portaveu col·laboradora de la marca. La firma, que en aquesta iniciativa ha unit les seves forces amb la dissenyadora Stella McCartney, ha detallat que lliurarà un premi "d'almenys 5 milions de dòlars anualment per examinar i abordar les desigualtats racials i de gènere i desbloquejar noves innovacions que millorin els resultats amb el càncer per a totes les dones".

Victoria's Secret va celebrar a finals del 2019 la seva última gran desfilada protagonitzada per angels –nom amb el qual es coneixia el club de models engalanades amb petits conjunts de roba interior, talons alts i extravagants ales a l'esquena– després de registrar una audiència televisiva minvant i protagonitzar una sèrie de polèmiques referents al model de bellesa masclista i inabastable que exaltaven. L'any passat un reportatge del New York Times va denunciar una cultura "misògina" i d'"intimidació" que van corroborar un centenar de models i el grup The Model Alliance. Una de les figures sotmeses a escrutini va ser el director de màrqueting Ed Razek, que va deixar el seu càrrec després que sortís a la llum que va rebutjar contractar models trans per a les desfilades. Un altre home assenyalat va ser el seu màxim executiu, Les Wexner, vinculat al magnat financer acusat de delictes sexuals Jeffrey Epstein, que també ha fet un pas enrere.

Els cànons de belelsa que defensava fins ara Victoria's Secret
stats