Els taüts d''El juego del calamar' creen tendència en el sector funerari
A la fira funerària Funermostra, de València, s'han pogut veure els primers taüts reals inspirats en els de la sèrie
BarcelonaLa setzena edició de Funermostra, la Fira Internacional de Productes i Serveis Funeraris de València, ha obert les portes amb les últimes novetats del sector, marcades per la innovació i la sostenibilitat, però també per referències a tendències actuals, com la sèrie El juego del calamar. Els taüts que es poden veure en aquesta producció de la plataforma Netflix, un dels fenòmens audiovisuals de l'any, tenen també el seu espai des d'aquest dimecres a Fira València, i els seus característics llaços roses destaquen a l'expositor de la firma valenciana Arcae. Segons l'organització del certamen professional que se celebra fins demà, també es mostren altres curioses novetats, com la recreació del sarcòfag de Tutankamon o unes urnes fetes íntegrament de marro de cafè, de la cooperativa Ecoinvéntame.
La inauguració oficial l'ha presidida el regidor de Cementiris de l'Ajuntament de València, Alejandro Ramón, que ha estat acompanyat d'altres autoritats i institucions sectorials. Més de 10.000 metres quadrats i prop d'un centenar d'expositors entre empreses, marques i institucions han presentat els seus productes i solucions innovadores al sector, segons l'organització, després de dos exercicis molt difícils, marcats per la pandèmia. "Estem satisfets amb l'afluència de professionals del sector, que han vingut a veure l'escenari del canvi", ha assegurat el president de Funermostra, José Vicente Aparicio, que ha explicat que s'han complert els objectius principals: mostrar alternatives més verdes i sostenibles "essencials davant la crisi mediambiental", ser més diversos i aprendre de l'experiència viscuda "davant d'una situació tan extrema com el covid".