Gent22/04/2022

Rosa Clará proposa una núvia que no es disfressa

La dissenyadora catalana ha defensat les núvies que volen mantenir la seva personalitat a través de la seva última col·lecció, presentada a la Barcelona Bridal Week

BarcelonaLa catalana Rosa Clará ha presentat una col·lecció de núvia d'alta costura per al 2023 a la Barcelona Bridal Fashion Week que segueix tendències tradicionals com el tul o l'escot paraula d'honor i també d'altres de més innovadores com les obertures cut-out, que deixen veure la pell d'una núvia que ells defineixen com "fidel a si mateixa" i que evita "disfressar-se" el dia del casament. Així ho ha explicat al backstage Clará, que va tancar una segona jornada de passarel·la a Fira Barcelona on van mostrar també les seves propostes, entre d'altres, Nicole Milano, Sophie et Voilà o Cymbeline.

De la col·lecció per al 2023 n'ha destacat que són vestits d'alta costura amb acabats molt artesanals pensats per a una núvia “molt actual, neta i sense excessos i que vol poder portar diversos looks al llarg del seu dia”, ha explicat la catalana. Per això hi ha aplicat algunes peces clau com les sobrefaldilles, els tuls o els colls extraïbles. També es reafirmen tendències com mostrar obertures als laterals, panxes i esquena que fan la sensació de dues peces. Per a les núvies més "atrevides", afegeix Clará, vestits midi, pantalons i fins i tot granotes nupcials, tot això en la gamma de tons nacrats, però també amb pinzellades de blau i de rosats. Pel que fa a teixits, enumera els creps elàstics, el setí i el ja segell de la casa de la mussolina de seda natural que les cosidores de la firma prisen a mà.

Cargando
No hay anuncios

La catalana, que fa més de vint anys va crear el seu propi imperi després de passar per Pronovias, que és ara una de les principals competidores, ha explicat que la marca aquest any ja està en xifres "molt superiors" de venda a les del 2019. Amb tot, Clará ha explicat que gràcies a la diversificació de col·leccions i països la marca no ha deixat de produir ni de seguir comprant teles per preparar-se per a aquest moment de tornada dels casaments a Espanya.

Cargando
No hay anuncios

Durant la jornada d'ahir també es va revelar la proposta de Nicole Milano, la firma líder a Itàlia del grup Pronovias. La col·lecció ha anat més en la línia de les tendències majoritàries per al 2023 en vestits de núvia amb maxifaldilles, tuls al cap, escots, mànigues, macrollaços, chantilly i pedreria. Les desfilades de dijous van començar amb tres joves talents, Olga Macià, Mireia Balaguer i Andrea Lalanza, i les seves creacions, de marcat perfil artístic, allunyat del to comercial habitual en aquest espai.

També aquest segon dia va ser el torn de marques més veteranes com Sophie et Voilà, amb el seu patronatge net sempre inspirat per Cristobal Balenciaga, i la francesa Cymbeline, que va portar una proposta amb vestits de tall sirena i missatge de conscienciació pel medi ambient.

Cargando
No hay anuncios