"La nena més guapa del món" reapareix a Canes (20 anys després)
La cara de Thylane Blondeau va ser viral i molt polèmica a tot el món després de treballar per a Jean Paul Gaultier amb només 4 anys i de posar hipersexualitzada per a 'Vogue' amb només 10
BarcelonaLa catifa vermella de Canes s'ha convertit des de ja fa temps en una de les millors de l'any. Completament allunyada de les extravagàncies que tant ens fan riure quan les veiem a les escales del Met, l'aparador de Canes ha esdevingut un espai segur i feliç per gaudir de la moda en majúscules, la que corre riscos però sense caure en els xaronismes típics dels EUA. Moda que practica l'aventura amb el criteri de Carlota Casiraghi i no amb el de Nicki Minaj, per entendre'ns. Tot i això, a banda de les delícies estilístiques que s'han passejat per la Croissette, enguany Canes també ha fet un pas endavant pel que fa a servir-nos material de safareig més enllà dels outfits de les invitades, que –desgraciadament, com sempre– són les úniques rellevants en qüestions estilístiques per culpa de la mediocritat masculina habitual.
Una de les notícies que més han sobresaltat el cor dels melangiosos ha estat la reaparició a Canes de Thylane Blondeau, una dona de 23 anys que alguns gairebé havíem oblidat a pesar de l'impacte que va tenir la seva preciosa cara en tots nosaltres quan tenia només 4 anys. I és que fa gairebé 20 anys que aquesta noia que enguany trepitjava amb força el festival francès de cinema va ser batejada com "la nena més guapa del món" arran d'una foto que va córrer per internet com la pólvora, cosa especialment rellevant si tenim en compte que només hi havia una cosa viral cada dia i no 25 com ara...
Blondeau, filla del futbolista retirat Patrick Blondeau i de la dissenyadora i presentadora Veronika Loubry, encara no havia complert cinc anys quan el món es va enamorar d'ella al veure-la desfilar sobre la passarel·la de la Setmana de la Moda de París després que Jean Paul Gaultier la fitxés per presentar peces infantils de la seva col·lecció estival del 2005. La desfilada i una foto en què se la veia mirant a càmera amb una cabellera llarga, rossa i despentinada i una mirada penetrant pròpia d'una model professional van ser els ingredients perquè tothom es posés a parlar d'ella. Tot i que a partir d'aleshores la seva fama va ser positiva, quan va fer deu anys tot es va torçar arran d'una sessió fotogràfica que va protagonitzar per al suplement de Vogue Cadeaux, de l'edició francesa de la bíblia de la moda.
En les imatges, Blondeau apareixia vestint peces pròpies de dones adultes que projectaven una imatge hipersexualitzada d'ella, cosa que no va passar inadvertida ni va quedar impune. Completament maquillada, amb stilettos daurats, sobre un llit i envoltada d'animal print, la imatge va ser objecte de debat fins i tot fora de les fronteres franceses. "La sexualització dels nens és un dels mals més perniciosos de la nostra època. No ho haurien d'haver fet", va dir –per posar només un exemple– la parlamentària britànica Hellen Goodman sobre la polèmica.
Les aigües es van calmar i la petita Blondeau va seguir la seva carrera com a personatge públic del món de la moda sense caure en cap altre escàndol. Tant és així que fins que no ha reaparegut a Canes, fora de França molts no n'havien sentit a parlar més. Ara, però, amb la seva tornada hem descobert que Blondeau no s'ha convertit en un joguet trencat, com els passa a tantes estrelles infantils, sinó que, ben al contrari, és tota una dona d'èxit que ha capitalitzat com ningú els trossets d'infància que va perdre treballant amb tanta projecció. Seguida per més de 7 milions de persones a Instagram, durant aquests anys ha treballat com a model però també al cinema. En el camp publicitari destaquen campanyes tan cobejades com ser imatge del perfum Lolita Lempicka i treballar amb L'Oréal. A més, té un nòvio també molt seguit i amb marca de roba pròpia, ella també té la seva firma i, per si tot això no fossin credencials suficients, està representada per la mateixa agència de models que treballa amb Ester Expósito, Gigi i Bella Hadid, Hailey Bieber i Iris Law. Però el millor de tot –sobretot per a ella i els seus negocis– és que no ha perdut gens d'àngel i continua captivant els objectius amb les seves faccions i la seva mirada magnètiques, que no han desaparegut malgrat el canvi d'imatge que ha intentat portar a terme per trencar amb la seva icònica imatge infantil tenyint-se de morena.
Pluja de 'fills de'
De la resta del material per al xiuxiueig que ens ha regalat Canes destaca enguany la gran afluència d'estrelles que han utilitzat el festival per exhibir les seves criatures. Per al famós en qüestió és una bona fórmula per garantir-se una mica més de quota mediàtica quan ja han gastat la carta de presentar la parella, i als seus descendents els serveix per posar els fonaments d'una futura carrera, ja que amb l'exposició d'avui començaran a gestar la fama de demà: les marques s'hi començaran a fixar per convertir-los aviat en els seus ambaixadors dins del circ voraç del show-business.
Una de les que han apostat per passejar la seva filla per la Croisette ha estat Sienna Miller, que ha anat a Canes amb la seva filla Marlowe, de només onze anys. Les fotos de la seva aparició conjunta a la première d'Horizonte, una saga americana demostren que aquesta nena davant les càmeres està tan còmoda com qualsevol de les descendents de María Teresa Campos. Li ve de raça, ja que a banda de ser filla de Miller també ho és de l'actor Tom Sturridge. Miller, que acaba de ser mare amb el seu nou xicot, Oli Green –de 27 anys–, es va mostrar encantada de compartir aquells moments amb la seva filla, que debutava en un acte així, ja que fins ara sempre havia estat molt apartada dels flaixos.
També va fer una exhibició paternofilial Kevin Costner, que amb 69 anys fa més goig que molts joves que transitaven per allà. A la mateixa première que Miller –perquè ell és protagonista, director i productor del film–, ell hi va aparèixer amb el seu fill Hayes Costner, de 15 anys i fruit del matrimoni amb la dissenyadora Christine Baumgartner. Dels set fills –amb 3 dones– que té el protagonista de Ballant amb llops, Hayes ha estat l'escollit per interpretar el seu pare de jove al film en qüestió. Doble exposició per a l'adolescent. Negoci rodó.
També ha estat singular l'aparició d'un dels fills de Richard Gere. Homer Gere, de 24 anys, va sortir del volgut anonimat en què ha viscut sempre per acompanyar el seu pare a la presentació del seu últim film, Oh Canada. La seva inesperada aparició va eclipsar mediàticament la d'Alejandra Silva –i l'Oscar de la Renta que s'havia posat ad hoc–, la corunyesa amb qui Gere comparteix la seva vida des de fa sis anys. Homer és fill de Gere i de l'actriu i exmodel Carey Lowell, que es van separar el 2016 després de 14 anys junts. Per acabar, una de les aparicions estel·lars de nissagues cinematogràfiques l'han encarnat els Coppola. A la presentació de l'esperat film Megalópolis, Francis Ford Coppola no hi va anar amb els seus fills –a qui ja fa anys que coneixem– sinó amb la seva neta Romy Mars, filla de Sofia Coppola. Amb 17 anys, era el seu debut a la catifa vermella. La petita Cosima Mars, de 14 anys, també hi va ser.
Finalment, si algú pensava que aquestes exposicions mediàtiques per a persones tan joves podrien ser massa precoces i potser una mica atzaroses, cal deixar constància que la model Bruna Biancardi va passejar pels photocalls de Canes la seva filla en comú amb el futbolista Neymar, amb qui ja no són parella. Per respecte –nostre– a la infància, gairebé millor no dir res més sobre aquest tema. La Mavie té set mesos.