Disseny

Mireia Escobar: "Barcelona és una olla en ebullició d'idees"

L'espai Lynk&Co de passeig de Gràcia acollirà fins al 6 de juliol una 'pop-up' de les quatre firmes guanyadores del programa Barcelona Fashion Forward

2 min
La dissenyadora Carlota Cahis a la pop-up de l'espai Lynk&Co de passeig de Gràcia

BarcelonaHistòricament, el passeig de Gràcia era la passarel·la d'ostentació i gaudi habitual dels burgesos barcelonins. Més tard, amb la globalització i l'arribada de prop de 10 milions de turistes anuals a la ciutat, les botigues van transformar-se en aparadors per a les grans marques de prestigi internacional. Però tot i els antecedents i la dificultat de fer-se lloc en un món d'eslògans i logos, avui el passeig de Gràcia també hi ha espai per a les propostes de joves dissenyadors que busquen fer forat amb nous conceptes del disseny i de gestió empresarial.

Concretament, a l'espai Lynk&Co, situat entre Consell de Cent i passeig de Gràcia, es poden veure fins al 6 de juliol les quatre propostes de moda, disseny, joieria i calçat seleccionades per Barcelona Fashion Forward, un programa que pretén acompanyar els dissenyadors i marques de moda emergents. La proposta, impulsada per l'Institut de Cultura de Barcelona, a través del Museu Disseny Hub, i Barcelona Activa pretén salvar l'abisme que hi ha entre els més de 10.000 professionals catalans que es graduen de les escoles d'arquitectura, disseny i moda i el repte d'aconseguir materialitzar la proposta creativa de cada emprenedor. "Des de fa temps gent externa a la ciutat ens diu que tenen la sensació que Barcelona és una olla en ebullició d'idees, i això ho hem de saber aprofitar", ha destacat la directora del DHub –antic museu del Disseny de Barcelona– i del nou departament d'Indústries Creatives de l'ajuntament, Mireia Escobar, en conversa amb l'ARA.

"El disseny forma part de l'ADN Barcelona i no fa falta convèncer a ningú perquè vingui a formar-se a la ciutat. A més, la ciutat ofereix molts atractius perquè no només vinguin a estudiar, sinó també vulguin quedar-se a Barcelona a desenvolupar el seu projecte", explica Escobar. Però no tot és tenir un bon substrat de dissenyadors per sobreviure en un món d'extrema competència. També és vital comptar amb "la perspectiva empresarial, tenir un bon assessorament, formació comercial i eines de digitalització". Per això des de fa quatre edicions Barcelona Fashion Forward fa una selecció d'empreses amb l'objectiu d'impulsar-les al gran mercat.

Èxit contrastat

"De les 39 empreses que han participat en el projecte, 30 estan funcionant autònomament i algunes amb una projecció internacional molt important", ha recalcat Escobar. De fet, alguns dels seleccionats de les edicions passades són les marques de Prado Hats, Paraiso, Owl Store i La Cabellera de Beranice. Però per arribar fins aquí el camí no és senzill. Cada edició hi ha al voltant de 15 empreses, com a mínim amb dos anys d'antiguitat, que passen la primera fase, que consisteix en sis mesos de formació i atenció personalitzada per tirar endavant el projecte que han impulsat. Però només seran quatre els projectes seleccionats que passaran a la segona i última fase: un pla a mida per millorar la comercialització i la culminació de l'exposició dels seus productes en una pop-up oberta al públic convencional.

Enguany les marques que han arribat a l'última fase han estat Carlota Cahis, Love, other. i la marca de sandàlies Sabinis. Els productes d'aquestes quatre marques es podran veure fins al 6 de juliol a la botiga de Lynk&Co, davant del quadrat d'or de Barcelona. La localització immillorable és una de les alegries tant de l'organització com dels participants, que veuen que any rere any aquesta proposta guanya prestigi local i internacional.

stats