Consum
Gent05/08/2021

Mattel llança unes Barbies científiques que batallen contra el covid

Les nines estan modelades a partir de doctores, infermeres i investigadores reals

À.G.
i À.G.

BarcelonaBarbie Beyoncé, Barbie Marilyn Monroe... i, des d'ara, Barbie Sarah Gilbert, un nom no tan conegut com els dos anteriors, però amb una contribució al món inequívoca: aquesta professora de la Universitat d'Oxford és una de les desenvolupadores de la vacuna d'Astra/Zeneca. Amb melena pèl-roja i ulleres de pasta negra, pantalons i americanes formals, la seva imatge s'allunya de la de les nines més convencionals d'aquesta marca. "Es fa molt estrany, quan creen una Barbie a partir de tu, però espero que això ajudi a normalitzar que les dones triïn carreres científiques", ha explicat la investigadora.

De fet, Gilbert ha demanat a Mattel que els diners que pensaven pagar-li en concepte de drets d'imatge vagin com a donatiu a l'organització WISE (Women in Science & Engineering), dedicada precisament a la promoció dels estudis científics entre les noies. Aquesta científica va començar a treballar en l'elaboració de la vacuna a principis del 2020, quan es van reportar els primers casos de coronavirus a la Xina. Un cop sintetitzat, el compost d'Astra/Zeneca ha estat distribuït en 170 països, i és la vacuna més utilitzada arreu del món.

Cargando
No hay anuncios

La de Gilbert és només una de les sis Barbies que, inspirades en persones reals, ha dedicat la marca Mattel a lluitadores contra el coronavirus. La infermera Amy O'Sullivan, que va tractar el primer pacient de covid-19 a l'hospital Wycoff de Brooklyn, també ha estat homenatjada, igual que la doctora de Las Vegas Audrey Cruz, cèlebre per haver lluitat contra la discriminació sanitària. La psiquiatra canadenca Chika Stacy Oriuwa i la investigadora biomèdica brasilera Jaqueline Goes de Jesus –que va ajudar a seqüenciar el genoma d'una de les variants del virus– formen part també de la col·lecció. La sisena nina correspon a Kirby White, una doctora australiana que va inventar una bata mèdica que el personal mèdic que va estar a primera línia durant els moments de més afluència de pacients, durant la primera fase de la pandèmia, pogués netejar i reutilitzar.

Les noves Barbies arriben després que la marca estigui en ple canvi d'orientació, buscant una diversitat més gran que l'allunyi del clixé de dona blanca, alta, rossa i prima que va popularitzar durant tantes dècades. L'any passat, les noves línies de la nina mostraven "una visió de la bellesa multidimensional" amb la voluntat de representar "la diversitat global i la inclusivitat".