Marques de moda internacionals deixen de comprar cuir al Brasil pels incendis de l'Amazònia

H&M, Timberland i Vans són algunes de les firmes que han fet una parada temporal de la importació

L'Amazones crema: s'hi han registrat 38.228 focus d'incendi des del gener
Ara
06/09/2019
2 min

BarcelonaLa cadena de moda H&M ha suspès la importació de cuir procedent del Brasil a causa de la crisi mediambiental provocada pels incendis a l'Amazònia, tal com han assenyalat en un comunicat. "A causa dels greus incendis a la part brasilera de l'Amazones i la seva connexió amb la cria de bestiar hem decidit suspendre de manera temporal la compra de cuir del Brasil", expliquen al text, i afegeixen que la seva decisió estarà en vigor "fins que hi hagi sistemes de control creïbles que el cuir no contribueix al dany ambiental a l'Amazònia".

La cadena sueca -i totes les seves marques: Arket, & Other Stories...- s'uneix així a altres companyies com la nord-americana VF Corporation –que agrupa marques de moda com Vans, Kipling i Timberland, entre d'altres– que la setmana passada va cancel·lar la importació de cuir del país sud-americà. Diverses marques internacionals de roba i calçat han demanat les últimes setmanes aclariments als fabricants de cuir del Brasil sobre l'origen i sostenibilitat dels seus productes "a causa de les notícies que relacionen els incendis a l'Amazònia amb l'agronegoci" del país, tal com ha fet públic el Centre de les Indústries d'Adoberia (CICB). De moment des del Brasil intenten parar el cop. La Federació d'Indústries de l'Estat de São Paulo (FIESP), el principal gremi empresarial del Brasil, ha presentat un estudi amb dades "tranquil·litzadores" sobre la situació de l'Amazònia a empreses europees que fan negocis allà.

Només a la part brasilera de l'Amazònia s'han comptabilitzat aquest agost gairebé 31.000 incendis, segons dades emeses pel govern de Jair Bolsonaro. Les imatges de la selva amazònica cremant sense control i sense possibilitat de controlar els focs a curt termini han indignat molta gent arreu del món i això ha fet prendre aquestes decisions a les empreses de moda.

stats