Lluís Sans: "No hi ha cap ciutat al món que pugui dir que ha tingut els Jocs Olímpics, el Mundial de futbol i la Copa Amèrica"

L'Associació del Passeig de Gràcia premia Aurora Catà i Daniel Puig com a promotors de la Copa Amèrica

2 min
Lluís Sans, president de l'associació Passeig de Gràcia i els guardonats, Daniel Puig i Aurora Catà

BarcelonaNomés alguns quilòmetres separen l'Hotel Majestic, a passeig de Gràcia, del port de Barcelona, però dijous a la nit aquesta distància es va escurçar. Com cada any des de 2007, l'associació presidida pel propietari de l'emblemàtica botiga Santa Eulàlia, Lluís Sans, va organitzar els premis Amics del Passeig de Gràcia. Enguany, amb motiu d'un dels esdeveniments més rellevants de la ciutat, el guardó de la XVII edició va duplicar-se per reconèixer la labor de l'actual vicepresidenta de la Copa Amèrica, Aurora Catà, i el president del comitè executiu de Barcelona Capital Nàutica, Daniel Puig.

Tots dos empresaris van començar a remar fa anys per tornar a situar Barcelona al capdavant del panorama mundial i enguany el seu esforç veurà la llum amb la culminació de la Copa Amèrica al port de la capital catalana. La labor de Daniel Puig, tercera generació del Grup Puig, no s'entendria sense la col·laboració d'Aurora Catà, que ostentava el càrrec de presidenta de l'Associació Barcelona Global quan van començar les negociacions per portar l'esdeveniment esportiu a la ciutat.

Per aquest motiu l'Associació del Passeig de Gràcia s'ha vist amb la responsabilitat de reconèixer la tasca "dels dos artífexs catalans", tal com els defineix Lluís Sans, i per tant s'han vist obligats a guardonar per primera vegada amb un premi bicèfal per tal que totes dues figures rebessin aquest reconeixement. Per a Sans l'esdeveniment nàutic, que també és el torneig esportiu més antic del món, representa un apropament a l'època daurada de Barcelona, els Jocs Olímpics del 92. "No hi ha cap ciutat al món que pugui dir que ha tingut els Jocs Olímpics, el Mundial de futbol i la Copa Amèrica", reitera el president de l'associació.

A més de destacar el prestigi que aporta l'esdeveniment a la ciutat, Sans també ha volgut subratllar la projecció que s'obtindrà amb el torneig. "Després dels Jocs Olímpics, la Copa Amèrica és l'esdeveniment que té més audiència televisiva. Seran 1.000 milions de persones les que veuran l'skyline de Barcelona, i això és el millor espot publicitari", conclou el propietari de Santa Eulàlia.

stats