Moda

Lefties inaugura al centre comercial de Diagonal Mar la seva "botiga del futur"

Per a l'ocasió ha organitzat un festival de dos dies de durada dins del nou espai del centre comercial barceloní

La Lefties Digital Store de Diagonal Mar, a Barcelona
ARA
08/09/2022
2 min

BarcelonaLefties estrena una nova botiga al centre comercial de Diagonal Mar de Barcelona, on ja n'hi tenia una i on la firma s'ha decidit a tenir el que han batejat com una digital store. És a dir, una "botiga del futur", fent servir les seves mateixes paraules. El local, de 1.900 m² i una plantilla de 80 persones, vol marcar l'inici de les pròximes obertures de la marca de moda a Espanya, on vol obrir molts altres centres com aquest, on la tecnologia és omnipresent.

Entre les novetats tecnològiques de l'espai hi ha l'Easy Pay, que qualifiquen com "una tecnologia pionera al món del retail". Aquest sistema de pagament utilitza la lectura RFID per escanejar, a l'instant, els articles que els clients portin amb ells davant del dispositiu Easy Pay. Amb l'Easy Pay s'eliminen les esperes a cues de caixa i permet un desalarmat àgil de les peces en eliminar les clàssiques alarmes de plàstic. Aquesta tecnologia no s'ha implementat en cap altre àmbit del retail a tot el món.

Lefties també ha procurat en aquesta botiga l'omnicanalitat. És a dir, que la botiga tradicional i la digital vagin de bracet. Així, en el nou establiment hi ha punts de recollida i devolució en línia totalment automatitzats. Una sitja és el punt de recollida de les compres fetes a través de la web i l'app. Una bústia permetrà una fàcil devolució dels articles comprats en línia mitjançant la col·locació d'una etiqueta RFID que la mateixa bústia llegirà.

"Centenars de brodats, pegats i una infinitat de missatges a escollir són la base del nou servei de personalització que Lefties estrena amb la seva nova obertura", expliquen des de la cadena més barata d'Inditex. A la nova botiga de Diagonal Mar hi haurà el primer espai físic de la marca dedicat únicament a la personalització, que els clients podran veure in situ. També la tecnologia serà l'aliada dels emprovadors. Els clients podran accedir-hi directament si estan disponibles. Però si l'aforament d'emprovadors supera el 50%, el sistema activarà els torns que permetran als clients seguir amb la seva compra a la botiga fins que quedin emprovadors lliures, de manera que el client rebrà un avís amb el número d'emprovador lliure a la seva apli o mitjançant la impressió d'un tiquet que els serà facilitat. També inclouran una bústia de devolució que el client podrà fer servir per dipositar les peces que no vulgui comprar. Per acabar d'arrodonir l'experiència de compra, la botiga també inclou una cafeteria, una font d'aigua per a clients i una altra per a mascotes o diverses màquines de videojocs d'estil arcade.

Per inaugurar la botiga, la cadena tampoc s'ha estat de res i celebrarà aquest dissabte i diumenge el Lefties Weekend Festival. Durant aquests dos dies passaran per la botiga estrelles juvenils de la talla de les bessones Twin Melody –les bessones més seguides a TikTok amb més de 18 milions de seguidors–, o Pol Granch –que ha estat guanyador de Factor X i protagonista a la sèrie Élite– amb la seva cançó Tiroteo. També hi haurà la nord-americana Mariah Angeliq, amb més de 400 milions de reproduccions a Spotify amb El Makinon, a duet amb Karol G.

stats