L'entrevista d'Oprah Winfrey als ducs de Sussex va disparar un 85% l'audiència de 'The Crown'
La setmana del 8 al 14 de març es van reproduir 449 milions de minuts de la ficció a Netflix
BarcelonaL'audiència de la sèrie The Crown es va disparar durant la setmana posterior a l'entrevista que Meghan Markle i el príncep Enric van fer amb Oprah Winfrey, durant un programa especial emès el 7 de març als Estats Units i l'endemà al Regne Unit. Segons una anàlisi elaborada per la consultora Nielsen, la setmana del 8 al 14 de març es van reproduir 449 milions de minuts de The Crown a Netflix, una pujada de més del 85,5% respecte a la setmana anterior, quan havien sigut 242 milions de minuts.
El mesurament d'audiència de Netflix i d'altres plataformes de streaming es calcula per minuts reproduïts i no per espectadors, ja que és habitual que diversos usuaris comparteixin un mateix compte. A més, la sèrie sobre la família reial britànica es va situar entre els 10 programes més vistos aquella setmana, tot i que la quarta temporada es va estrenar el novembre de l'any passat. En concret, Nielsen estima que els episodis més vistos van ser de la primera temporada i també un capítol concret de la quarta, titulat Favourites, en el qual la reina es reuneix amb els seus fills per esbrinar quin és el seu favorit.
The Crown és una ficció de Netflix que narra la vida de la reina Elisabet II des del seu casament amb el príncep Felip el 1947 fins al començament del segle XXI. Cada temporada s'ha ambientat en una dècada, amb l'última centrada en el mandat de Margaret Thatcher, des del 1979 fins al 1990, i la turbulenta relació de la princesa Diana (Lady Di) amb la resta de la família. La sèrie i el seu repartiment han guanyat diversos Globus d'Or, Emmy i altres premis tant del Sindicat d'Actors de Hollywood com de productors i guionistes.