Drogues

L'anunci enganyós de Snoop Dogg: de deixar de fumar a publicitar estufes

El raper s'ha convertit en la cara visible d'una campanya publicitària de llars de foc

Snoop Dog, demandat per una agressió sexual
2 min

BarcelonaDijous passat, el raper Snoop Dogg va anunciar que deixava de fumar i va generar una gran expectació mediàtica arreu del món. Res més lluny de la realitat: la publicació formava part d'una estratègia de màrqueting de les estufes Solo Stove que pretenia jugar amb la relació que té l'artista amb el cànnabis i les estufes de l'empresa anunciant, que no generen fum. L'anunci del cantant en què desmentia el compromís de deixar de fumar s'ha difós a través d'un vídeo corporatiu des del perfil de Snoop Dogg a la plataforma d'X que duia l'etiqueta ad (anunci).

El raper, de 52 anys, sempre ha estat un abanderat del consum de cànnabis a través de les lletres de les seves cançons i, inclús, protagonitzant campanyes als mitjans per a la legalització de les drogues. Així i tot, la setmana passada sorprenia els seus seguidors d'X amb una fotografia en blanc i negre on es llegia un text que anunciava que "després de molta consideració i de parlar-ne amb la família" Snoop Dogg decidia "deixar de fumar". A més el text demanava privacitat i respecte per la decisió, fet que va donar més legitimitat a un anunci que no era la primera vegada que feia.

"He acabat amb el fum. He deixat el fum amb @solostove. #ad", és el text que acompanya el vídeo de 30 segons compartit a les xarxes i que desmenteix el compromís de deixar de fumar. La nota de premsa de la marca encara afegeix cullerada a l'estratègia de màrqueting. "Només Stove ha arreglat el foc. Ha tret el fum. Puc seure al costat d'aquesta cosa tota la nit i ni tan sols em crema els ulls. Ara m'escalfo des dels peus fins al cap, sense fum", és el que es llegeix a la nota de premsa de l'empresa amb la veu del cantant. Tota la campanya publicitària s'ha ideat per anunciar una nova estufa, la Snoop, "la llar de foc prou calenta perquè el Doggfather es quedi sense fum", diu el seu eslògan. L'estufa, d'edició limitada, té forma cilíndrica i du gravades les inicials artístiques del raper. El seu preu oscil·la entre els 280 i els 450 euros.

En l'última imatge del vídeo corporatiu es veu el cantant de nit davant la llar de foc rostint un petit núvol de sucre amb una expressió de la qual molts usuaris han fet mofa perquè sembla estar sota els efectes de les drogues. De fet, la reacció a aquest gir de guió no ha estat ben rebuda per tothom, ja que hi ha qui afirma que s'està jugant amb addiccions i substàncies que generen dependència.

stats