Qui és Leni Klum, la 'top' de la generació Z?
La jove, a punt de fer 19 anys, ja ha assolit grans fites professionals a la moda malgrat no complir amb tots els requisits de les grans 'tops'
BarcelonaA Leni Klum tots la coneixem de tota la vida encara que en realitat només la coneguem pels seus propis mèrits des de fa dos anys. La primera filla de la top model Heidi Klum, que actualment ja triomfa a les xarxes i a les portades de les principals publicacions de moda del planeta, va començar la seva meteòrica carrera al fashion business quan tenia 16 anys. És a dir, fa menys de tres anys. Tot i això, la seva història vital l'hem pogut seguir al detall des de l'origen en les cròniques socials de mitjans de tot el món, que li van començar a seguir els passos quan només era una innocent criatura, que acabava de néixer d'una relació que no anava enlloc.
La Leni va néixer l'any 2004 a Nova York, on vivia la seva famosíssima mare. Era fruit de la relació que mantenia la top amb l'empresari italià Flavio Briatore, conegut sobretot per la seva faceta en el món de la Fórmula 1. Malgrat que els membres de la parella es deixaven veure junts i somrients en esdeveniments públics de tota mena, a ell se li va apagar el somriure quan la model li va comunicar que estava embarassada. Sent una de les més importants i polifacètiques top de les darreres dècades, tenia 30 anys i un pes consolidat en el sector per poder-se permetre una parada temporal per ser mare. Ell, que ja era milionari i s'ho podia permetre tot, no va veure's en cor de fer de pare. Va ser aleshores quan va defugir qualsevol responsabilitat i no va reconèixer la seva filla, amb la qual actualment manté una relació llunyana –però almenys existent– després d'anys d'aplicar la negació a la pobra criatura. Aquest canvi de comportament de l'adult, per cert, es va produir fa ben just un any, coincidint amb la majoria d'edat de la jove, tal com ell es va encarregar de publicitar a La Reppublica.
Tot i aquest miserable enrenou, el magnat italià no és el seu pare legalment perquè Klum va trobar un home que sí que estimava la Leni. Al cap d'un any d'haver nascut la nena, la model va començar a sortir amb el cantant londinenc Seal, amb el qual va tenir posteriorment tres fills més i que també va adoptar legalment la Leni, que s'ha criat amb ell a casa des de pràcticament el principi dels seus dies.
En aquest context de família dedicada al show business, era difícil que la petita Leni prengués un altre camí. Per això, només fer els 16 anys es va acostar a un món que ja coneixia a la perfecció: la moda. Aquest sector, en el backstage del qual s'havia criat, la va rebre amb els braços oberts, i des d'aleshores no ha parat. I això que la seva mare va intentar parar el seu ascens en aquesta indústria tan traïdora per a tantes persones, convertides totes en joguines efímeres que viuen i moren al compàs dels capricis de les marques.
Debut postergat
Quan la Leni tenia 12 anys, ja va començar a rebre ofertes de feina, però Klum volia que fos més gran per aventurar-se en la cruesa del sector. De fet, així mateix ho ha explicat la filla en alguna entrevista. “Anava a la feina de la meva mare sempre [...], per a mi era el més interessant. La veia i pensava: «Això és tan divertit i emocionant… això és el que vull fer»”, va confessar a Flaunt sobre com es va engrescar amb la moda. "La meva mare no em deixava", va afegir a Elle sobre els seus inicis posposats per una mare protectora plenament conscient que el circ mediàtic no hauria tingut cap contemplació amb el malaguanyat currículum familiar de la pobra Leni.
Malgrat tot, l'espera li ha pagat la pena i quan va debutar, als 16 anys, va sortir propulsada cap a la fama, on està instal·lada des de llavors. Actualment, Klum Jr. ja ha desfilat per a firmes tan destacades com Dolce & Gabbana –que la va reclutar per a la seva recordada desfilada a Venècia del 2021–, Dior o Michael Kors, de la qual n'és una fidel ambaixadora. De fet, en un moment que els perfils socials més famosos tenen una escassa tirada pel que fa al glamur, la jove ha estat elegida per a la refinada firma de luxe Chopard, una elecció a la desesperada per fer que la generació Z es miri de prop la maison suïssa.
La Leni està tan acostumada a aquest món que quan va debutar per a D&G va assegurar: “Sincerament, estava tranquil·la”. També ha treballat per a grans firmes cosmètiques i ha fet fins i tot una campanya per a Intimissimi al costat de la seva mare. Evidentment, com que era amb roba interior, els haters van culpar Klum mare de sexualitzar la seva filla, com si li fessin falta els diners i l'obligués... La polèmica i el subsegüent hype van servir finalment perquè repetissin en una segona campanya per a la mateixa firma. En aquesta segona ocasió, amb pijama, esclar.
La Leni fa només un metre i seixanta-tres centímetres d'alçada, una talla que posa difícil a una dona convertir-se en una top model. O almenys això és el que passava abans, en l'època daurada de la seva mare, amb una bellesa absolutament canònica. Potser ella estarà destinada a ser també un top, però de la nova era. Una top de les que poden explicar, com ella ha fet en alguna ocasió al seu seguidíssim compte d'Instagram, que té acne sense que això li hagi causat la cancel·lació de cap contracte. És molt probable que els temps hagin començat a canviar i que acabin trobant en ella una bona representant de la nova era. La nova era Klum.