Els millors 'looks' de la catifa vermella de Canes
Aquesta setmana el glamur es concentra a la Costa Blava, per on passaran estrelles del cinema d'arreu del món amb les seves millors gales
BarcelonaLa tercera jornada del Festival de Canes va estar marcada per l'estrena de l'última pel·lícula d'Indiana Jones, Indiana Jones and the Dial of Destiny. L'estrena de la cinta, protagonitzada un cop més per Harrison Ford, va anar acompanyada pel lliurament de la Palma d'Or a la seva trajectòria, cosa que va emocionar l'actor, de 80 anys. L'artista va arribar al Grand Théâtre Lumière acompanyat de la seva dona, Calista Flockhard, que va estar impecable amb un vestit negre contundent però al mateix temps lleuger gràcies al caient i la transparència de la seva faldilla i també al marcat escot que lluïa. Resultava evident la manca de protagonisme que es volia atribuir amb aquest disseny, ja que l'estrella de la jornada era ell.
També de negre però no evitant el protagonisme es va vestir la sempre somrient Phoebe Waller-Bridge. Per a l'ocasió, l'actriu que interpreta la neta d'Indiana Jones va escollir un vestit llencer negre setinat de Schiaparelli que culminava amb un volant gegant des dels genolls. Amb maquillatge i cabells senzills, l'aposta estava tota centrada en la faldilla i els guants de l'estil Gilda que va combinar-hi.
A l'altre extrem hi va haver la cantant francesa Yseult Onguenet, que va optar per un disseny floral que era floral no per un estampat, com sol passar, sinó morfològicament. Tot i que el va saber defensar i que estava esplendorosa, la combinació amb unes botes-babutxa resultava inquietant per a una catifa vermella d'aquesta talla.
Igual d'experimental que l'anterior va fer acte de presència a la catifa vermella l'actriu alemanya Lilly Krug, que de la mà de la firma parisenca La Metamorphose va sorprendre amb un vestit que semblava fet amb la pràctica del macramé. El to del vestit resultava ideal amb el to de la seva pell i dels seus cabells. Tot i això, el pentinat conjugava difícilment amb el vestit, al qual –cal reconèixer-ho– era difícil encertar-li cap complement.
En la gamma del rosa pàl·lid la va encertar molt més que ella la model anglesa Neelam Gill, que va fer diana amb una creació que mesclava el sempre lleuger tul d'una forma molt arquitectònica amb un vestit de tall sirena amb efecte metal·litzat. Una combinació complicada que li esqueia com un guant.
Aishwarya Rai va ser la triomfadora de la nova tendència dels vestits amb caputxa. L'actriu índia va portar el trend a l'extrem amb aquesta creació d'efecte platejat que representava la revisitació postmoderna d'un cota de malla medieval. En conjunt, una aposta indefensable a la qual no només va sobreviure sinó que va aconseguir treure-li tot el rendiment mediàtic sense fer el ridícul.
La madrilenya Esther Expósito va assistir a l'estrena de Black flies a Canes amb un vestit de tall sirena que mesclava platejat i daurat amb diferents textures. Al mateix temps, incloïa estrips recosits amb materials no metàl·lics. En conjunt, una opció potent però no del tot exitosa. Una sèrie de riscos que no anaven enlloc.
Infinitament més moderna que Expósito va posar davant dels fotògrafs la influecer Caroline Daur, que per a l'ocasió es va enfundar en un vestit recte de Schiaparelli que va combinar amb les seves cèlebres sabates amb els dits esculpits amb metall daurat. El to blau l'afavoria i la joieria atrevida daurada era un complement genial per a tot el conjunt.
Lea Elui, que amb 18 anys es va convertir en la noia francesa més segudia a les xarxes, va aparèixer a Canes amb un vestit blau metal·litzat que la devorava. Aquest acabat amb una cua tan llarga, una flor al maluc i amb efecte arrugat era un excés que invisibilitzava la jove influencer, que per la seva banda va fer molt bé a l'hora d'escollir un pentinat cap enrere amb efecte mullat i joieria platejada. Els talons negres no tenien cap sentit i demostraven el contrari que el vestit: falta d'atreviment. És a dir, eren un error de coherència.
La segona jornada del Festival de Canes no s'ha quedat enrere pel que fa a glamur i apostes arriscades. A pesar de no ser la inaugural, els nois Almodóvar i els convidats a l'estrena de la pel·lícula Monster han donat a la catifa vermella molt de material fashion per analitzar. Els primers han deixat el pavelló d'estilismes masculins d'enguany en una bona posició gràcies als looks que han elegit per presentar a la tarda el film amb tocs de western Extraña forma de vida del director manxec. Els joves actors d'Almodóvar han deixat clar que les noves generacions desfilen davant dels focus igual de provocatius que anys enrere feien les actrius.
Manu Ríos ha estat un dels més exhibicionistes, amb una brusa oberta gairebé fins al melic. Per potenciar l'obertura ha afegit al lot un collaret arrapat farcit de brillants. Jasón Fernández ha fet el mateix però amb els braços, que deixava al descobert i en competència amb el protagonisme de la llaçada que duia la seva armilla, d'etiqueta únicament per la ratlla diplomàtica. El portuguès Jose Condessa feia aquesta tarda el mateix que Ríos però de color negre i amb un collaret molt més discret. L'actor George Steane va ser previsible i normatiu al costat d'aquest elenc d'homes del segle XXI.
La convocatòria de la pel·lícula Monster va portar fins a la catifa vermella també propostes molt arriscades. Algunes de les més potents van prendre voluminoses formes gràcies al tul. La versió més extrema la va encarnar l'actriu tailandesa Araya Hargate, que va fer acte de presència, a la premier del drama d'Hirokazu Koreeda, soterrada en un tul de color cru. El que hauria pogut acabar en catàstrofe va resistir gràcies al seu somriure juganer. Fins i tot es va permetre el luxe d'afegir a la creació un gruixut collaret amb un penjoll central.
El mateix film va portar fins a la bonica ciutat de la Costa Blava la barcelonina Marta Sierra. Coneguda pels seus vídeos virals amb apostes potents sobre moda, va escollir el groc més vibrant i el tul per trepitjar la catifa vermella, on va acaparar flaixos gràcies a la seva elecció. En contrast amb Hargate, ella va localitzar els volums en certes parts per donar un respir a l'outfit gràcies a un escot paraula d'honor i a una minifaldilla a la part davantera.
A qui no li va tremolar el pols a l'hora d'escollir vestit va ser a l'actriu nord-americana Viola Davis, que ha robat el xou a la resta de competidores de la catifa vermella aquesta nit. Amb un senzill vestit blanc asimètric, el gol el va marcar amb un abric gegant i amb cua envaït per les plomes de marabú. Això i el seu esplendorós cabell en estat natural van fer la resta. Ni joies li han fet falta.
Qui també va apostar per les plomes va ser la top portuguesa Sara Sampaio. De la mà del libanès Zuhair Murad, la model va impressionar a l'arribada a l'estrena de Monster amb un look monocromàtic taronja que combinava la lleugeresa d'un fi drapejat –amb cut-outs...– a la part superior amb el pes de les plomes d'estruç a sota. La seva joiera platejada va ser la clau per no portar el conjunt a un excés sense sentit.
La model Grace Elizabeth i el seu xicot van ser una de les parelles més ben avingudes de la segona jornada, almenys en el terreny estilístic, tot i que els dos looks van ser completament clàssics. Va ser el seu cabell el que va posar als dos en un terreny d'actualitat. La joieria lila d'ella no tenia cap sentit en conjunt. El seu vestit era un homenatge perfectament executat al Hollywood més clàssic i compartia inspiració amb el Valentino que Julia Roberts va dur per recollir l'Oscar.
El Grand Théâtre Lumière s'havia convertit ja dimarts al vespre en el focus del glamur internacional gràcies a l'inici del Festival de Canes, que va inaugurar la seva 76a edició amb una llista de convidats excepcional. Fins a la bonica ciutat de la Costa Blava hi han arribat grans figures de la interpretació com Michael Douglas, que hi ha anat per recollir la Palma d'Or honorífica, però també altres celebritats del show business que poc tenen a veure amb el cinema però que no es perden ni una red carpet important.
Per a l'ocasió, l'esposa de Michael Douglas, l'actriu Catherine Zeta-Jones, ha confiat en el dissenyador libanès Elie Saab, que ha prestat a l'actriu una vaporosa creació en diferents tons de vermell que resultava provocativa al mateix temps que elegant, mesclant amb precisió un gran escot i el vol de la part inferior. Carys Zeta-Douglas, la filla del matrimoni, va escollir un delicat vestit floral en rosa pàl·lid que va portar a l'actualitat amb transparències i cut outs.
L'actriu Uma Thurman va escollir un disseny en color carn de Dior d'estètica lleugerament vintage que va combinar amb una capa-cua d'un vermell vibrant. Un previsible recollit de cabell i un collaret en to albergínia generaven un total look poc actual que no quedarà entre els millors del seu rànquing. L'acompanyava el seu fill Levon Roan –fruit de la relació amb Ethan Hawke–, que duia un llacet al coll que estava a punt d'independitzar-se de la resta de l'outfit.
La filla gran de Carolina de Mònaco, Carlota Casiraghi, va escollir com era previsible un vestit de Chanel. En aquesta ocasió, el seu disseny d'alta costura vorejava un cert estil naïf gràcies a unes flors de mides irregulars a tota la part superior. Un cabell i un maquillatge molt naturals segellaven un look bonic, senzill i coherent.
Helen Mirren, de 77 anys, va deixar clar sobre la catifa vermella que l'edat no ha d'anar obligatòriament lligada a la discreció per excel·lir estilísticament. Amb un vestit d'un to blau a les portes del color lavanda, l'actriu va apostar fort amb ungles i cabell a joc, joieria i sabates contundents i un ventall que la convertia en una absoluta delícia dels fotògrafs. Signava el vestit la firma milanesa Del Core.
Amb un vestit d'Alexander McQueen que semblaven dues parts de vestits diferents combinades, va fer acte de presència l'actriu Elle Fanning. Per a la clàssica catifa vermella que és Canes, l'actriu de Malèfica era una princesa de cintura cap avall i una guerrera del bosc de cintura cap amunt. La bona elecció de colors va salvar un look que tampoc va comptar amb una cabellera gaire actual per apujar el to del conjunt.
L'actriu Fan Bingbing, coneguda entre d'altres per The King's daughter, li ha trobat el gust als vestits de grans volums. Si als Oscars d'enguany excel·lia amb un Tony Ward Couture, a Canes no va encertar tant el to de la catifa vermella amb el disseny tropicalista i selvàtic del dissenyador xinès Christopher Bu. La joieria dedicada a les maragdes, a part de bonica, era també previsible.
L'actriu xinesa Gong Li va optar per un d'aquells looks pensats per convertir-se en un aparador d'alta joieria. Així va ser: el seu Alaïa totalment negre va anar acompanyat per un collar majúscul i una polsera igual de potent. El cabell recollit permetia a aquesta actriu premiada amb la Copa Volpi donar importància a les arracades. Tot era de Cartier.
La brasilera Alessandra Ambrossio va deixar clar que les models invitades als festivals de cine s'han de guanyar cada fotografia. Per això, es va posar un vestit cridaner i diferent dels més refinats que solen escollir les actrius per a aquestes ocasions. Signava el seu mar de lluentons platejats i bordeus Elie Saab, un mestre en aquesta lliga, cosa que queda absolutament clara en el caient de la caputxa.
La britànica Naomi Campbell també va decidir brillar. De la mà dels francesos Celine, la cèlebre top dels noranta va fer del contrast del platejat del seu vestit amb el negre de la seva pell el millor ganxo possible per a un look potent. Per si no n'hi hagués prou, el va combinar amb ulleres de sol blanques.
La model francesa Cindy Bruna va marcar un dels grans gols de la nit amb un vestit masculí i femení a parts iguals. Nocturn i diürn a parts iguals. Delicada amb els guants transparents però contundent amb els pantalons cargo, tenia entitat més que de sobres per dignificar una decoració davantera de tul negre gairebé impossible de defensar.