Torna el glamur als Globus d'Or: aquestes són totes les tendències detectades
Les convidades a la 80a edició dels Globus d'Or protagonitzen grans encerts en una gala que torna l'altura al lliurament de premis cinematogràfics
BarcelonaLa 80a gala dels Globus d'Or ha omplert de glamur l'Hotel Beverly Hilton de Los Angeles. Després d'un 2022 marcat per la polèmica i sense una gala presencial –i, per tant, sense la seva catifa vermella habitual–, aquests premis han recuperat l'altura que sempre havien tingut gràcies a la participació d'actors i actrius que ens han regalat apostes de moda que quedaran per al record. La vetllada ha estat molt variada, però és ben cert que ha destacat per sobre de la resta la tendència a modernitzar els tradicionals estilismes més glamurosos a través de fer-los més sexis. Panxes a l'aire, cut-outs, potents transparències o escots provocadors han estat alguns dels elements que han fet acte de presència en més dissenys.
No obstant això, hi ha hagut espai també per a estilismes més conservadors, que reivindicaven el Hollywood més clàssic a través de firmes que mai poden faltar en una catifa vermella d'altura. Una de les que han optat per aquesta via calmada, però no per això menys bonica, ha sigut l'actriu Margot Robbie, potser cansada dels extremistes looks de Barbie que s'ha de posar a la pel·lícula que està rodant actualment. L'artista ha optat per un disseny en rosa pàl·lid i unes levíssimes transparències signat per Chanel que ha aconseguit altura gràcies a la joia que duia al mig de l'escot halter i a la part inferior de la faldilla, amb cert vol i una mescla exacta de materials que li han donat tots els matisos necessaris per no resultar un disseny massa bàsic. També de rosa però en versió xiclet ha acudit a la festa l'actriu australiana Elizabeth Debicki, coneguda per fer de Lady Di a l'última temporada de The Crown. Amb un passat com a model, no ha aconseguit destacar positivament perquè el vestit de tub de Dior que ha portat li ha ballat de dalt, no li ha potenciat la figura ni n'hi ha construït una de millor. El conjunt l'ha ajudat a fer brillar el collaret, també de Dior i una de les peces de joieria més boniques de la nit. Anya Taylor-Joy ha dut el mateix vestit però en dues peces i groc. L'atreviment de deixar la panxa en l'aire ha donat una mica més de punch al conjunt. L'actriu de Gambito de dama ha anat acompanyada pel seu marit, que sense cap estridència ha resultat més atractiu a les càmeres que molts altres assistents.
En la potenciació de l'apartat sexi del glamur ha fet acte de presència la incombustible Heidi Klum, acompanyada com sempre del seu xicot, el músic Tom Kaulitz. L'alemanya ha volgut atrevir-se de la mà del creador emergent Kevin Germanier. El suís li va preparar un vestit que ho tenia tot: plomes, lluentons, escot, talls, transparències... Finalment, la mescla s'autodestruïa i no deixava Klum destacar tant com podria. Un cabell amb més alçada li hauria donat més aire al vestit, però això tampoc ha passat. Un altre vestit que també ho tenia tot era el de Lily James, que sabia el que es feia quan va acudir a Atelier Versace. Donatella li va dissenyar un megaescot, una megafaldilla, un megacolor i uns megacut-outs a la panxa. Si la faldilla de tub no li hagués arrossegat i la part de dalt li hagués anat a la mida, hauria pogut fer molt de goig.
Qui sí que ha brillat més del que és habitual ha sigut la jove actriu Julia Garner, que ha optat per Gucci, la firma guanyadora de la nit, per la quantitat i per com de bé han portat els seus vestits les elegides. La coprotagonista d'Ozarks ha recollit el seu guardó com a actriu de repartiment pel seu paper a la sèrie amb una creació delicada d'un rosa prou fort per contrastar amb la seva blanca pell. La pedreria mesurada i els volants només a sota han conferit elegància a aquest disseny d'Alessandro Michele, que ha tingut en aquesta catifa un homenatge ara que acaba de deixar Gucci després de vuit anys com a director creatiu.
Una altra de les noies Gucci de la nit ha sigut Michelle Williams. L'actriu s'ha convertit en una escultura gràcies als volants arquitectònics del seu vestit, que estaven en el lloc on havien d'estar tant a dalt com a sota. A diferència de Klum, ella s'ha recollit els cabells, cosa que no s'ha barallat amb el vestit. No ha tingut tan bona vista per a les sabates, més còmodes que altra cosa. Gucci ha vestit també Jenna Ortega, que ha optat per un vestit de grans dimensions de to marró i una sobredosi de joies al coll que ja està molt vista. La factura de la part central de la peça li quedava com un guant, tot i l'alta complexitat de quadrar un patró així.
El negre també ha tingut el seu moment de protagonisme, encara que menys que habitualment. Entre les que millor han jugat les seves cartes hi ha hagut Daisy Edgar-Jones, també de Gucci. El brocat de la part superior se li adheria a la pell meravellosament fins més avall dels malucs. No li ha fet falta joieria ni al coll ni als canells gràcies a aquest suggerent disseny. També ha sigut assertiva Jamie Lee Curtis. La veterana actriu ha utilitzat la seva alçada per fer brillar una capa d'inspiració espanyola de Valentino fantàsticament brodada. Ana de Armas també ha optat pel negre, amb un Vuitton que li havia de conferir la presència d'estrella consolidada necessària per pujar a donar un guardó. En conjunt ha estat correcta, però l'absència de joies, d'un pentinat més elaborat o d'un escot que li fes més bon joc que el quadrat li ha donat menys visibilitat de la que hauria pogut merèixer després d'haver protagonitzat aquest 2022 Blonde, on donava vida a Marilyn. Eddie Redmayne i la seva dona han acudit a la gala tots dos de negre, sota la batuta de Valentino, una altra de les grans triomfadores de la nit. Ell ha sigut un dels pocs homes que s'han atrevit i l'ha encertat. Ella i el seu minimalisme han aconseguit un sexi elegant gràcies a la refinada esquena a l'aire del vestit.
En l'apartat dels dissenys metal·litzats han destacat especialment dues dones. L'actriu Jessica Chastain, que ha pogut lluir una obra d'art d'Oscar de la Renta feta en to platejat sobre gasa en to cru, ha brillat amb llum pròpia gràcies a les meravelloses ones concèntriques del seu vestit, que s'adaptaven a les seves formes demostrant una factura excepcional. La model Gigi París ha aconseguit aparèixer delicada a pesar de les potents transparències del seu vestit i a pesar de totes les sanefes de pedreria en to daurat que duia el disseny. Uns tirants molt fins i uns volants molt estrets l'han ajudat en aquest sentit. Qui no ha fet sort amb la seva elecció ha sigut Bailey Bass, que ha escollit un Dior opac i molt pesant que ha afegit anys amb desmesura a aquesta jove promesa de 19 anys. Una cosa similar li ha passat a Selena Gomez, que amb un vestit de vellut de to morat de Valentino no ha tingut cap element com a aliat per donar lleugeresa i modernitat al conjunt.
Per al record quedaran també les propostes que han lluit a la gala Hilary Swank i Kaley Cuoco. Les dues actrius han presumit dels seus avançats embarassos amb colors molt diferents però amb somriures que eren el seu millor complement. Cuoco ha escollit un disseny malva de Vera Wang que augmentava el protagonisme de la seva panxa gràcies al vol vaporós de la faldilla. Swank, amb un sleep dress de Prada de color verd ampolla, aconseguia el mateix efecte gràcies al caient de la tela. L'artista fins i tot ha incorporat dos llaços a les espatlles que feien joc amb les sabates. Resulta destacable també el tall central del vestit, poc habitual en disseny per a dones en estat.