MODA

El cinema català manté el glamur en plena pandèmia

Amb mascaretes i distàncies mínimes garantides, els protagonistes dels premis Gaudí fan brillar la catifa vermella

Carme Elias a la gala dels XIII Premis Gaudí
4 min

BarcelonaEn una gala en format vespertí i amb només un 30% dels convidats habituals, els flaixos es repartien menys que mai i calia donar la talla. Potser per això, els nominats i les nominades dels XIII Premis Gaudí van jugar fort amb estilismes molt lliures però no per això desencertats. Amb un glamur menys convencional i també menys previsible que el d'altres catifes vermelles de l'Estat, els representants del cinema català han fet brillar aquest vespre el cinema de casa nostra. Amb i sense mascareta.

L'actriu Núria Prims a la XII gala dels Premis Gaudí

De tot el que s'ha pogut observar en l'extens photocall del Centre Internacional de Convencions de Barcelona, un dels elements clau ha sigut que diverses de les dones més rellevants de la nit han triat el blau per enlluernar. I l'han encertat. L'actriu Núria Prims, per exemple, nominada a millor actriu secundària per La vampira de Barcelona, ha optat per un vestit en blau nit llarg fins als peus completament cobert de lluentons que, sobre una persona de la seva alçada, resultava contundent però sobri al mateix temps. Una peça magnífica que signava Celia Vela. Isona Passola, que vivia la seva última gala dels Gaudí com a presidenta de l'Acadèmia, s'acomiadava del càrrec que ha desenvolupat amb la seva notòria empenta els últims vuit anys amb un dues peces també en blau. Sobre uns pantalons de camal ample, portava una brusa plena de volants a la cintura posterior i a les mànigues. Signava el seu conjunt Inku Atelier, casa comandada per Ana Inku, instal·lada a Barcelona però d'origen peruà, segons explicava Passola, que confessava que ja hi va confiar l'any passat i que aquest any ha repetit perquè s'hi va sentir molt a gust. "Diu que com que sempre moc molt les mans el vestit havia de tenir molt moviment, i li he fet cas", explicava.

Isona Passola

Capítol a part mereix el dues peces que portava Carme Elias. Plisat a dalt i a baix, explicava, feliç, que era molt còmode i molt versàtil. Era la nit que rebia el seu Gaudí d'Honor a tota una carrera i l'actriu catalana estava radiant amb la creació de la dissenyadora Maria Roch, que molt oportunament li va situar un refinat coll de camisa i uns botons forrats que eren delicadesa pura. Sense gairebé maquillatge, l'actriu brillava amb llum pròpia, però també en part gràcies al braçalet de Tiffany's amb història que portava posat. Es tractava d'un Bone que la mateixa dissenyadora Elsa Peretti li va regalar una nit després d'una funció. "El duia posat, se'l va treure i me'l va regalar. Me l'he posat per fer-li un petit homenatge en què creia que ningú es fixaria", explicava a l'ARA quan li han preguntat sobre la dissenyadora de joies, morta dijous. A Elias li va donar el seu premi Vicky Peña, que va travessar el photocall amb arracades XL i un elegant vestit negre amb cua que ningú millor que ella podia combinar amb unes vambes de sola blanca. Saltar-se les normes estilístiques es una cosa que pocs poden practicar amb èxit!

Vicky Peña a la tretzena edició dels premis Gaudí

Entre els altres colors de la nit hi va destacar el blanc. Amb un disseny coherent amb la seva posada en escena natural però potent va fer acte de presència a la catifa vermella l'actriu Anna Alarcón, que estava nominada com a protagonista del film L'ofrena. Signava el seu vestit blanc amb delicades transparències al coll i als punys la catalana Txell Miras. També de blanc i amb pantalons curts va acudir a la festa Letícia Dolera, que vestia de la creadora bolonyesa Elisabetta Franchi i calçava uns luxosos Loboutin. 100% en blanc llis i pedreria i transparències a la part de dalt. Elegància per sobre de tot. Laura Borràs, presidenta del Parlament i l'última a desfilar pel photocall, també anava de blanc, però amb americana negra. Un look molt similar al que va fer servir fa res per estrenar-se en el càrrec.

Anna Alarcón, vestida de Txel Miras a la XIII gala dels Premis Gaudí

Entre la modernor de la nit va destacar la cantant Rigoberta Bandini, que vestia 100% del dissenyador manxec Juan Carlos Pajares, format, entre altres llocs, a Central Saint Martins, a Londres. Una garantia de singularitat i d'èxit que en el cos de l'artista prenia forma de licra, transparències tot en negre i unes botes altes d'estil cowboy del mateix creador forrades de lluentons blaus que convertien el conjunt en un encert per a un perfil com el d'ella. Els directors de Les dues nits d'ahir Pau Cruanyes i Gerard Vidal tampoc es van estar de res amb la seva posada en escena. Amb pantalons vermells efecte pell el primer i una part de dalt d'estil oriental el segon, aplaudien la tasca de la seva estilista: Clara Borrull.

Gerard Vidal i Pau Cruanyes, segon i tercer començant per l'esquerra

En l'àmbit masculí va despuntar en la secció dels arriscats Enric Auquer, que, tot i no abandonar el negre rigorós, brillava gràcies a un total look de Mans Concept Menswear que, amb un llaç al coll, una americana fins a terra i uns mocassins de Gucci, resultava indiscutible. Actual com ell, va participar en la gala el productor Paco Poch, amb una armilla negra d'inspiració oriental, pantalons verds i una camisa de coll mao. Més clàssic però no menys encertat va desfilar pel photocall Javier Cámara, que aplaudia la factura de Pedro del Hierro i del seu director creatiu masculí, el català Àlex Miralles. També Marc Martínez feia goig sobre la catifa vermella, amb una americana de vellut lila signada per Bere Casillas. Deia que el color era un homenatge a les dones que havia decidit fer després de l'escàndol que va destapar recentment l'ARA sobre l'Institut del Teatre.

Enric Auquer a la XIII gala dels Premis Gaudí
stats